معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی مناطق محروم استان نیازمند توجه ویژه مسئولان و قرارگاه محرومیت زدایی است دولت نیز به یقین برای یاری محرومان پای کار می آید.

مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و عام المنفعه خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان قابلیت های ویژه ای در رسته خدمات گردشگری داشته که همواره مورد بی توجهی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه رونق گردشگری باید در قالب برنامه های محرومیت زدایی قرار گیرد گفت: انجام فعالیت های محرومیت زدایی در راستای رونق گردشگری برای مردمان این دیار مفید فایده است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز ۶۵ پروژه محرومیت زدایی و عام المنفعه به هزینه کرد سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان به بهره برداری رسید که یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط قرارگاه محرومیت زدایی برای افتتاح این پروژه ها هزینه شده است.
وی افزود: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از اواخر سال گذشته و ابتدای امسال در قالب ایجاد اشتغال در روستاها ابلاغ شد که در این زمینه طرح های خوبی در روستاهای استان به بانک ها معرفی شده است.
وی اضافه کرد: در راستای ترویج صنعت بوم گردی حدود ۶ میلیارد تومان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناطق روستایی اختصاص پیدا کرده است.
عابدی افزود: تاکنون اقدامات محرومیت زدایی و عام المنفعه زیادی از جمله ساخت مدرسه، راه، غسالخانه، حمام، سرویس بهداشتی، احیای قنات، مسکن و سایر در مناطق مرزی و دور افتاده استان انجام شده است.
وی ادامه داد: در گذشته های نه چندان دور فردی گفت نگوییم «مناطق محروم» بگوییم «کمتر توسعه یافته» تا میان مردمان این دیار خط کش نگذاریم اما واقعیت چیز دیگری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای تشکیل از یک ارگان نظامی تشکیل نشد بلکه از بدنه مردم بود پس به طور یقین برای مردم و خدمت به آنان آماده به کار بوده اند که نتیجه آن برگزاری دوره های ویژه برای آموزش و به تبع آن رفع محرومیت زدایی از نقاط مختلف کشور شد.
وی یادآور شد: بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه فقط شهر بیرجند و قاین از شمولیت مناطق محروم خارج است در غیر اینصورت سایر نقاط استان در این شمولیت قرار دارند.
عابدی تاکید کرد: اگر در صنعت جذب توریست و بوم گردی توانایی کافی و وافی را داشتیم و می توانستیم آنچه بحق مردم بود را اجرا کنیم اکنون با افزایش قیمت ارز درآمد سرشاری برای آنان به ارمغان می آوردیم.
وی گفت: می توان از برخی موضوعات که از آن به عنوان جنگ اقتصادی یاد می شود نهایت استفاده را برد و نباید فقط تهدیدها را در نظر داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ارتباط تنگاتنگی بین مسئولان دستگاه های اجرایی، ارگان ها، نهادها و سایر مسئولان با مدیریت بی عیب و نقص فرمانده سپاه انصارالرضا (ع ) و در راس آن مدیریت عالی استان وجود دارد.
وی ادامه داد: همچنین اتفاق نظرهای ویژه ای در ارتباط با موضوعات عمرانی و آبادانی در استان بدون در نظر گرفتن خط کشی ها وجود دارد که امید است با همکاری شما قوت بیشتری بگیرد.
عابدی تاکید کرد: برخی اقلام به صورت کشوری افزایش نرخ داشته و برخی به احتمال افزایش خواهد یافت لذا از شما می خواهیم شرایط حال کشور را تبیین کنید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله