#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی گفت: بالگرد اورژانس هوایی به زودی در طبس مستقر می شود.
قناعت با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری طبس که با حضور نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، به بازدیدهای صورت گرفته، اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به وسعت شهرستان، استقرار بالگرد در طبس موضوعی جدی است و با جدیت هم دنبال می شود.
?وی خاطرنشان کرد: به جهت تکمیل آشیانه بالگرد، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا انتهای سال و حدود ۳ میلیارد تومان نیز تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ اعتبار می گذاریم.
?به گفته وی؛ قرارداد جدیدی با شرکت های هلی کوپتری ایران تنظیم شده که کمک می کند تا بالگرد اورژانس در اولین فرصت در این منطقه حضور یابد.
?استاندار از تخصیص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به پروژه بیمارستان دوم خبر داد و تأکید کرد: برای موضوع انتقال آب هم جلسات متعددی در تهران انجام شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است و طی یکی دو سال آینده، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.
?قناعت، از تکلیف واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی در تحقق مسئولیت های اجتماعی گفت و متذکر شد: تمام حساب های معادن باید از خارج استان منتقل شود تا منافع آن در اختیار توسعه خراسان جنوبی هزینه شود.
?وی، طبس را تنها شهرستان استان خواند که از ظرفیت راه آهن و فرودگاه برخوردار است و گفت: ما باید از این ظرفیت ها برای ارتقاء شهرستان و استان منفعت ببریم.
?استاندار به دیگر پتانسیل های شهرستان طبس اشاره کرد و تصریح نمود: معادن زغال سنگ از مهمترین مزیت های منطقه می باشد.
?قناعت با تأکید بر این که طبس، شهر علما و اندیشمندان بزرگ است، اظهار داشت: در این منطقه بود که دماغ آمریکا در ۵ اردیبهشت ۵۹ به خاک مالیده شد.

?وی تأکید کرد: برای رفع برخی مشکلات شهرستان که در سفر امروز مورد بررسی قرار گرفت، تصمیمات خوبی اتخاذ شده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.