#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ویژه برنامه تحویل سال نو در ۲۹ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین رحیمی روز یکشنبه  اظهار داشت: حضور ۱۵ هزار نفر جمعیت برای ویژه برنامه تحویل سال نو در جوار آستان مقدس امامزادگان استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه محوری تحویل سال نو در محل امامزادگان باقریه(ع) شهر بیرجند برگزار می‌شود افزود: قرائت زیارت آل یاسین، ادعیه خوانی،  سخنرانی با حضور حجت الاسلام ایزدخواه ، سرود خوانی ، قرائت دعای تحول سال و پخش سخنرانی مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این مراسم است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین با اشاره به اجرای ویژه برنامه «آرامش بهاری» برای دوازدهمین سال پیاپی گفت: براساس سنوات گذشته این طرح از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین سال آینده اجرا خواهد شد.

وی از فعالیت ۴۵ بقعه در طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: این طرح بزرگترین برنامه نوروزی اوقاف است و در  آن برنامه‌های مختلفی برای زائران و مسافران اجرا می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی به امکان اسکان زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه  اشاره کرد و گفت: امکان اسکان دائم در بقاع متبرکه بیش از ۷۰۰ اتاق با ظرفیت سه هزار نفر در هر شب و همچنین اسکان موقت را در این اماکن چهار هزار و ۲۰۰  نفر برای هر شب خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طرح «قرار دوازدهم» نیز از ۱۲ اسفندماه شروع شده و در این طرح خیران می‌توانند دوازدهم هرماه کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مورد ضرورت‌های برگزاری طرح «آرامش بهاری» یادآور شد: اشتیاق عمومی مردم برای حضور در مراسم تحویل سال نو در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه یکی از دلایل برگزاری این طرح است.

وی ادامه داد : طبق آمار سال‌های گذشته در زمان اجرای این طرح بیش از ۴۵۰ هزار نفر زیارت در امامزادگان سراسر استان ثبت شده است.

استان خراسان جنوبی دارای ۹۶ بقاع متبرکه  است.