چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی یک دی ماه ۹۹ با معرفی برگزیدگان این دوره به پایان رسید.

در آیین اختتامیه جشنواره که بعد از ظهر دوشنبه ساعت ۱۴:۳۰ با حضور نمایندگان گروه ها، برگزیدگان و عوامل اجرایی برگزار شد،  گروه نمایشی به عنوان منتخبین این دوره از جشنواره معرفی شدند.

شایان ذکر است از بین ۶ گروه نمایشی راه یافته به مرحله پایانی چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی، بر اساس رای هیات داوران متشکل از امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی برگزیدگان بخش های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش طراحی گریم

لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان به شهلا قربانی برای نمایش همسایه آقا اهدا شد.

در بخش طراحی لباس

لوح تقدیر و و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان به زینب چمنی و نازنین دستگردی برای نمایش زال سپید موی تقدیم شد.

در بخش طراحی صحنه

لوح تقدیر و و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان به مجید قایم پناه برای نمایش هچل اهدا شد.

جایزه اصلی این بخش همراه تندیس، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به میثم صدرا تعلق گرفت.

در بخش موسیقی و بروشور هیئت داوران هیچ انتخابی نداشتند.

همچنین در بخش بازیگران زن، بدون اولویت شایستگان تقدیر معرفی شدند و به هرکدام لوح تقدیر جشنواره و ۷۵۰ هزار تومان وجه نقد تقدیم شد:

سمیه مودی برای بازی در نمایش تپه لاله

مینا آجری برای بازی در نمایش همسایه آقا

اسما ابوترابی برای بازی در نمایش هچل

اوا شهنازی نیا برای بازی در نمایش ارمائیل

در بخش بازیگران مرد نیز شایستگان تقدیر  شهاب قوی برای نمایش هچل، مرتضی  عابدیان برای نمایش همسایه آقا و محمدصادق خطیبی برای نمایش همسایه آقا معرفی شدند.

تقدیر از روحیه گروهی بازیگران برای یک تجربه مشترک نیز به نمایش کمدی ارتفاعات تعلق گرفت.

میثم صدرا نیز برای بازی در نمایش ارمائیل به عنوان بازیگر اصلی مرد، تندیس جشنواره، لوح تقدر و مبلغ ۲ میلیون تومان را دریافت کرد.

در بخش نویسندگی نمایش ارمائیل به نویسندگی علی حمیدیان فر و نمایش هچب به نویسندگی محسن رهنما بدون اولویت برگزیده شدند و تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان را دریافت کردند.

در بخش کارگردانی، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به کاظم زاده برای نمایش همسایه آقا و جایزه اصلی کارگردانی ، تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان مشترکا به میثم صدرا و حمید سبزاری برای ارمائیل و معین قوی برای نمایش هچل اهدا شد.

لازم به ذکر است با نظر هیئت داوران ، نمایش های هچل و ارمائیل برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند. همچنین مبلغ ۲ میلیون تومان به هر کدام اهدا شد.

گفتنی است در راستای حمایت از تلاش کادر درمان استان و جلوگیری از اجتماع و انتقال ویروس کرونا، آیین اختتامیه به صورت محدود و با پخش زنده در فضای مجازی از طریق صفحه اینستاگرامی birjang.theater انجام گرفت.