رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال در توزیع اعتبارات ابتدا میزان تخصیص را می سنجیم و بعد توزیع را انجام می دهیم تا پروژه های اولویت دار دچار مشکل نشوند.

مجید پورعیسی عصر یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: در خصوص اعتبارات هزینه ای نیز پس از بررسی عملکرد خرداد ماه در شورای بعدی مباحث هزینه ای مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال دولت در سرفصل فنی و اعتباری رقمی را در نظر نگرفته است افزود: در بحث تسهیلات از محل وجوه اداره شده کمک هایی در نظر گرفته شده که برای زیرساخت های اقتصادی از جلمه راه، آب و برق همان محل فنی و اعتباری فرض شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تلاش می کنیم فصل ها براساس اولویت مشخص شود تا دست فرمانداران بسته نباشد و بیشتر به دنبال این هستیم که از منابع ملی استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت مسکن محرومان گفت: بنیاد مسکن و دهیاران در این خصوص کیسه ندوزند و راه و شهرسازی هم در تخصیص زمین رایگان کمک کند.

پورعیسی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تامین منابع مالی راه و شهرسازی و شهرداری برای این مهم کمک می کند افزود: باید تلاش کنیم که مسکن ارزان قیمت به افراد واگذار شود و کسی به خاطر نداشتن پول زمین از غافله عقب نماند.

وی با اشاره به دو شاخص جمعیت و عدم برخورداری برای توزیع اعتبارات گفت: شاخص جمعیت ۶۰ درصد و عدم برخورداری ۴۰ درصد در نظر گرفته شده که بر اساس سنوات گذشته برخی عدم تعادل ها در شهرستان ها رفع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اضافه کرد: فرمانداران زیاد روی ۲ درصدها چانه زنی نکنند چرا که در جذب سرمایه گذاری برخی نهادها از جمله بنیاد برکت به گونه ای رفتار خواهد شد که روی یک شهرستان خاص متمرکز نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات مهم است گفت: سعی می کنیم با هماهنگی شهرستان ها، خروجی و عملکرد تمامی فعالیت ها در استان با هماهنگی و توازن رعایت شود.

پورعیسی همچنین گفت: آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه که توسط هیات وزیران در پنجم خرداد تصویب شده بود، به استان ابلاغ شد.

وی افزود: براساس آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه استان ۱۳ کارگروه تخصصی زیرمجموعه شورا در چهار کارگروه ادغام شده است.

وی اظهار داشت: این کارگروه های تخصصی شامل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمینی و محیط زیست، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه زمان بندی شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: این شورا هر ماه در روز مشخص برگزار می شود و کارگروه ها نیز با تفویض اختیار از سوی استاندار به معاونان طبق تقویم تشکیل خواهند شد.

در این نشست با رای اعضا ۱۶ مصوبه کارگروه های تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه تایید شد.

همچنین شورای برنامه ریزی و توسعه پس از اصلاح و تایید پهنه بندی کاربری های تعریف شده برای منطقه نمونه گردشگری بند دره مطابق نقشه، طرح را در ۷۳ هکتار بدون نام سرمایه گذار تصویب کرد و مقرر شد سرمایه گذار طی یک ماه در ۱۳ هکتار که مالکیت آن را به عهده دارد، عملیات اجرایی را شروع کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله