معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آمادگی استانداری برای همراهی با شهرداری‌های استان در اجرای طرح‌های اقتصادی و درآمدزا خبر داد.

 سید کمال‌الدین میرجعفریان در دومین نشست کارگروه استانی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرداری‌های استان گفت: آماده هستیم تا از طریق اعطای تسهیلات به اجرای تمامی طرح‌های درآمدزای شهرداری‌ها که توجیه اقتصادی و فنی لازم را داشته باشند، کمک کنیم.

وی ادامه داد: این همراهی ضمن ایجاد اشتغال پایدار به خودکفایی و کسب درآمدهای پایدار در شهرداری‌ها کمک می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی از اعضای کارگروه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرداری‌ها برای دقت و نظارت عالیه بر فرآیند تهیه و اجرای طرح‌های مصوب تشکر کرد.

در این نشست پس از بررسی طرح‌های ارائه شده توسط شهرداری‌های استان با پرداخت تسهیلات از محل منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های نهبندان و شوسف موافقت شد.

موافقت با پرداخت تسهیلات خرید کمپرسی برای شهرداری شوسف، تسهیلات اجرای طرح بازار سنتی شهرداری نهبندان، آزادسازی مرحله سوم و چهارم تسهیلات احداث استخر ذخیره آب‌های سطحی شهرداری فردوس، مرحله سوم تسهیلات احداث سنگ‌شکن و شن‌شویی شهرداری عشق‌آباد و نیز تسهیلات مکمل طرح احداث سنگ‌شکن شهرداری حاجی‌آباد از دیگر مصوبات این جلسه بود.

خراسان جنوبی با جمعیت کمتر از ۸۰۰ هزار نفر، ۳۰ شهر و هزار و ۷۵۰ روستا دارد.