مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: اکنون بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در حساب دستگاه‌های اجرایی استان رسوب کرده است.

 مرتضی ذاکریان روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: از این اعتبار ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مربوط به ۵۸ دستگاه اجرایی و مابقی مربوط به ۳۱ شهرداری‌ها استان است.

وی گفت: همچنین پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال که ۴۹ درصد اعتبار مانده را شامل می‌شود، متعلق به پنج دستگاه اجرایی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از این اعتبارات رسوب شده مربوط به آذر و دی سال گذشته است ادامه داد: مبلغ اعلام شده اکنون در اختیار مدیران دستگاه اجرایی است و مانع موثری برای جذب این اعتبارات وجود ندارد.

وی با تاکید بر جذب به موقع و باکیفیت اعتبارات استان توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: مدیران تلاش کنند که جذب اعتبارات به روزهای آخر مهلت قانونی موکول نشود.

رسوب ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سال مالی ۱۴۰۲ برای استان ۱۸ هزار میلیارد ریال درآمد مصوب در نظر گرفته شد که توانستیم این مبلغ را در ۱۱ ماه سال گذشته به طور کامل محقق کنیم.

حمید جهانشاهی افزود: همچنین در بخش مازاد درآمد استان مبلغی تخصیص یافت که بخش از کسری‌های ما را جبران کرد.

وی با اشاره به ۱۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال مالی ۱۴۰۲ گفت: در مجموع ۶۲.۳ اعتبارات تملک دارایی‌ استان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در بخش هزینه‌ای ۹ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال معادل ۹۹.۸ درصد اعتبارات استان تخصیص یافت.

وی با اشاره به مبالغ پرداختی به شهرداری‌ها از محل مالیات گفت: توصیه ما به شهرداری‌های این است که این اعتبارات را در بخش عمرانی هزینه کنند در حالی که برخی شهرداری‌ها در مسائل جاری شهرداری‌ها هزینه می‌کنند.

رسوب ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در خراسان جنوبی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند نیز با اشاره به تدوین برنامه توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی گفت: این برنامه براساس قانون جهش تولید دانش بنیان و با تمرکز دانش بنیانی طراحی شده و حاصل ۳۵ جلسه کارشناسی و بیش از ۶۰۰ نفر ساعت برنامه کارشناسی است.

یدالله یعقوب‌نژاد افزود: این برنامه دارای یکسری وظایف عملیاتی است که وظایف دستگاه‌های اجرایی در آن مشخص شده و براساس سه بخش در افق کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در این برنامه بهره‌وری و زنجیره ارزش افزوده به شکل خاص خراسان جنوبی دیده شده‌ است گفت: برش استانی قانون جهش تولید نیز در این برنامه به خوبی دیده شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار کرد: وضعیت دانش بنیانی را به شکل دانشی در این برنامه دنبال خواهیم کرد و اولین برنامه دانشی کشور است که موضوعات دانش بنیان استان را در قالب یک برنامه منسجم و برخط ارائه می‌دهد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور