#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه در زمینه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر حمایت می‌کند.

مرتضی عظیمی‌فر روز چهارشنبه افزود: اگر طرحی کارآمد و خوب باشد، بدون سقف حمایت می‌شود.

وی بیان کرد: این سازمان از اوایل اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا، با اعلام رسمی به نخبگان استان و توزیع فراخوان حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و خلاقانه تمام توان خود را در زمینه پیشگیری و مبارزه با این ویروس بکار گرفته است.

عظیمی‌فر اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه سازمان بسیج علمی کشور و دانشگاه بقیه الله، طرح‌های پژوهشی و ایده‌های مخترعان در راستای مقابله با ویروس کرونا به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و امکان حمایت‌های مادی، معنوی و آزمایشگاهی برای صاحبان ایده و طرح‌های کاربردی فراهم می‌شود.

وی حمایت‌های مادی، معنوی و در اختیار قراردادن امکانات مراکز آزمایشگاهی مجهز را از جمله اقدامات و خدمات سازمان بسیج علمی به نخبگان استان ذکر و اضافه کرد: در مرکز رشد و خلاقیت این سازمان مخترعان و مبتکران بسیجی می‌توانند با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه خود به این مرکز، آن را به محصول تبدیل کنند.

مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه این مرکز از ابتدای امسال از پنج طرح پژوهشی نخبگان حمایت کرده است، اضافه کرد: از این تعداد از ۲ طرح از جمله دستگاه ساخت دستکش پلاستیکی و طرح تولید ماسک و گان با پرداخت هشت میلیون تومان کمک بلاعوض در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا حمایت شده است.

وی بیان کرد: همچنین این سازمان از ابتدای امسال از سه طرح پژوهشی از جمله موتور پیشران جت در ابعاد کوچک، دستگاه پرینتر سه بعدی با قابلیت جدید و دستگاه تکثیر و پرورش طبی زالو با پرداخت ۲۳ میلیون تومان کمک بلاعوض حمایت کرده است.

وی افزود: سال گذشته نیز از هفت طرح پژوهشی با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض حمایت شده است.

عظیمی‌فر گفت: در پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان استان نیز مباحث تامین فضا برای مخترعان، تحقیقات و آموزش دنبال می‌شود که در حال حاضر ۲۵ شرکت در آن فعالیت دارند، با هماهنگی با فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اجاره فروردین ماه شرکت‌های مستقر در پردیس از مخترعین گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه بسیج همواره در تمامی عرصه‌های جامعه تلاش کرده و نقشی بی‌بدیل در رخدادهای مختلف جامعه داشته است، اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی نیز، بسیجیان نخبه که از نیروهای کارآمد درونی کشور تلقی می‌شوند، متعهدانه، مخلصانه و شبانه‌روزی تمام تلاش خود را در زمینه جلوگیری از اپیدمی شدن ویروس کووید ۱۹ بکار بستند