#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: همه سفرهای شهرستانی و مصوبات آن با پشتوانه کارشناسی و فنی صورت می‌گیرد و موارد قبل از انجام سفر بررسی می‌شود تا مصوبات قابلیت اجرا داشته باشند.

به گزارش خبر و هنر  جواد قناعت در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که در پایان سفر یک روزه به این شهرستان مرزی در شهر قهستان برگزار شد، افزود: مصوبات سفرهای شهرستانی تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود و مسوولیت پیگیری مصوبات با فرمانداران است.

وی اظهار داشت: مصوبات سفر به شهرستان درمیان نیز پس از قطعی شدن از طریق مجموعه استانداری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اطلاعات و مستندات لازم جاده بیرجند – اسدیه و بازارچه گلورده درمیان را تحویل دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه داده‌ایم و رایزنی‌های لازم با معاونین این سازمان انجام شده و موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: ما در مرکز کشور حضور مستمر داریم تا از طریق رایزنی‌ با وزارتخانه‌ها و نهادهای انقلابی بتوانیم منابع بیشتری را برای توسعه استان جذب کنیم و از مدیران استان نیز همین انتظار است.

قناعت گفت: استقرار دولت سیزدهم و اقداماتی که در دستور کار آیت الله رییسی قرار گرفته، امیدی در دل‌های مردم ایجاد کرده است، البته دشمنان با تبلیغات سوء خود به دنبال ناامید کردن مردم هستند که باید با جهاد تبیین، دستاوردهای نظام برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های نظام سلطه و بی‌کفایتی‌ برخی مدیران داخلی، مشکلاتی را در حوزه اقتصاد و معیشت مردم رقم زده است اضافه کرد: در حالی نگاه برخی مدیران برای رفع مشکلات کشور به غرب دوخته شده بود که وضعیت اقتصادی غربی‌ها بسیار خراب است اما به جهت تسلط بر رسانه‌ها، واقعیت‌های موجود هرگز منعکس نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد راهکارهای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند: “هم دوستان و هم دشمنان بدانند، ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم، به توفیق الهی در عرصه‌ جنگ اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد”.

وی لازمه تحقق این هدف را سلامت، پاکدستی، کار شبانه‌روزی و دلسوزی مدیران دانست و افزود: بدانیم که کلید حل مشکلات کشور و استان نگاه به ظرفیت‌های داخل است.

قناعت با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم، فضای کار و تلاش بر کشور حاکم شده است گفت: رییس جمهور در روزهای نخست خدمت در حالی کار میدانی خود را در استان‌ها شروع کرد که هنوز دولت سیزدهم مستقر نشده و تغییراتی شکل نگرفته بود اما چون دلسوز مردم است و می‌خواهد دغدغه‌های رهبری کم شود و مشکلات اقتصادی حل شود، کار را بدون وقفه شروع کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه منابع و اعتبارات با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما تلاش ما این است که برخی طرح‌های مهم و حیاتی روی زمین نماند و برخی اقدامات موثر را می‌توان در فضای همدلی و کار و تلاش انجام داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با این رویکرد دولت سیزدهم، مدیران باید در میدان باشند و از نزدیک و چهره به چهره، حرف‌های مردم را بشنوند و مشکلات‌شان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شهرستان درمیان افزود: با توجه به اینکه مصوبات این سفر هم نیاز به پیگیری دارد، در سفر هفته جاری به تهران با مدیرعامل بنیاد علوی نشستی داشتیم و درخصوص مصوبات رایزنی کردیم.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آغاز سفر یک روزه به شهرستان مرزی درمیان و بدو ورود در محل گلزار شهدای روستای منصورآباد مورد استقبال امام جمعه، سرپرست فرمانداری و مسوولان شهرستان قرار گرفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قناعت ضمن بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان، یک واحد گلخانه را افتتاح کرد و در ادامه از کشتارگاه دام و طیور، قلعه و بافت تاریخی روستای فورگ و کارخانه قند قهستان بازدید کرد.

وی از کارخانه یاقوت سرخ قهستان که در حال حاضر به دلیل بدهی بانکی و کمبود نقدینگی غیرفعال است، بازدید کرد و نشست شورای اداری شهرستان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر قهستان برگزار شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان درمیان با خانواده شهید محمد صاحبی در شهر قهستان دیدار کرد.

قناعت در این دیدار با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل استان، ائمه جمعه، سرپرست فرمانداری و مسئولان شهرستان درمیان از صبر و ایثار خانواده شهدا تجلیل کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.