دانشکده پرستاری و مامایی قاین و دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به عنوان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارتقا یافتند.

استاندار خراسان جنوبی که بتازگی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران دیدار کرد از خبرهای خوش این دیدار با مردم استان سخن گفت.

جواد قناعت اظهار داشت: بسیار خرسند هستیم که در ادامه خدمات دولت سیزدهم و در طلیعه سال دوم دولت مردمی ایران قوی، ۲ پروژه مهم در راستای اقدام تحولی و محرک توسعه استان برای تکمیل زیرساخت پزشکی و درمانی به ثمر رسید.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها، ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قاین به دانشکده علوم پزشکی قاینات با پیگیری‌های مکرر دانشگاه علوم پزشکی استان است که این طرح با همکاری نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شورای گسترش این وزارتخانه مصوب و ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه دوم مربوط به شهرستان فردوس است که براساس نیاز، ضرورت، ظرفیت و زیرساخت لازم موجود و نیز پیگیری‌های مکرر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و در نهایت جلسه دیروز (دوشنبه) در حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز ارتقای دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به دانشکده علوم پزشکی صادر شد.

وی تصریح کرد: با دستور وزیر بهداشت در اسرع وقت باید نسبت به آموزشی شدن بیمارستان فردوس اقدام و این موضوع در اولین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت مطرح و مصوب شود.

قناعت افزود: بعد از اخذ این مجوز و موافقت، مراحل اداری به‌سرعت پیگیری خواهد شد و به‌زودی شاهد ابلاغ این مصوبه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه کار تمام شده و دستور وزیر بهداشت را گرفته‌ایم گفت: باید مراحل اداری آن طی شود که این موضوع نیز در اولین جلسه شورای گسترش مطرح خواهد شد لذا این اتفاق مبارک را به مردم استان به‌ویژه در شهرستان‌های قاینات و فردوس باید تبریک گفت.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌ها و رفع نیازمندی‌ها مؤثر واقع شود.

وی ضمن تقدیر از همت بالای وزیر مردمی و انقلابی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت عنایت ویژه به خراسان جنوبی و تلاش برای رفع محرومیت استان افزود: تلاش، همت و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس به‌ویژه نماینده مردم قاینات و زیرکوه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در به ثمر رسیدن این اقدام مهم جای تقدیر دارد.

قناعت گفت: در دیدار با وزیر بهداشت ضمن بررسی آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان، برای احداث شرکت داروسازی در خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی موافقت اولیه اخذ شده که ارزشمند و نوید بخش است.

وی افزود: در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز از مساعدت انجمن خیرین سلامت و پیگیری‌های مجلس قدردانی و برای استفاده از این کمیسیون در راستای حل مشکلات استان رایزنی شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به موافقت وزیر، پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا ۲ هفته آینده روال اداری این مصوبه طی شود.

وی همچنین با اشاره به موافقت اولیه معاونت درمان وزارت بهداشت در زمینه تخصیص ۲ دستگاه ام. آر. آی گفت: خرید این ۲ دستگاه برای شهرستان‌های فردوس و طبس باید در کمیسیون صرفه‌جویی ارزی تامین اعتبار شود و بنا به وعده انجام شده، این ۲ دستگاه تا پایان امسال به استان داده خواهد شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفری این استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور