معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اصناف می‌توانند ضمن هم‌افزایی و برگزاری دوره‌های بازآموزی و مهارت‌افزایی، در افزایش رضایتمندی مردم نقش داشته باشند.

 ناصر ناصری  در حاشیه بازدید از اردوی آمادگی اعضای تیم مکاترونیک، اعزامی به مسابقات جهانی آلمان افزود: بازآموزی برای برخی صنوف همچون اصناف وابسته به خودرو با توجه به کیفیت خودروها از اهمیت بیشتری برخوردار است و با توجه به ضرورت به‌روز رسانی مهارت‌ها، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نسبت به بازآموزی صنوف اقدام کند.

وی بر توجه به نحوه جذب و مشاوره حرفه‌آموزان تاکید کرد و گفت: مشاوره اولیه در شناخت و انتخاب رشته فنی مورد نظر حرفه‌آموز می‌تواند نقش مهمی در ورود افراد به بازار کار داشته باشد که مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای باید این موضوع را به بهترین نحو ممکن در دستور کار داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از حرفه‌آموزان مدارک تحصیلی بالا دارند تصریح کرد: افراد موفق با تحصیلات عالیه فقط به دنبال پشت میزنشینی نیستند بلکه با ورود به بازار کار و مهارت‌آموزی پاسخگوی بخشی از نیاز جامعه می‌شوند که قابل تقدیر است.

وی در این بازدید از نزدیک با برنامه‌های تیم مکاترونیک که قرار است به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی مهارت در اشتوتکارت آلمان حضور یابند، آشنا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی از کارگاه برق صنعتی، هوش مصنوعی، خانه هوشمند، مونتاژ رایانه، تعمیر فیبر نوری، مکانیک و برق خودرو، مونتاژ قطعه و میز خدمت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم بازدید کرد.

بیش از ۱۴ هزار متقاضی مهارت‌آموزی در استان خراسان جنوبی در ۶ ماه اول امسال داوطلب کسب یک مهارت شدند و در این مدت در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ۱۴ هزار و ۵۲۳ نفر در دوره‌های مهارتی شرکت کردند

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور