?استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ های خراسان جنوبی به فراخور مسئولیتی که دارند پای کار بوده و انعکاسی بموقع از فعالیت‌های دولت دارند.
؛ جواد قناعت با بیان این مطلب در بازدید از خبرگزاری ایسنا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های نو، جدید و پرشتاب در حوزه‌های مختلف هستیم که این امر وظیفه رسانه را بسیار سنگین می‌کند.
?به گفته وی؛ با توجه به اینکه در این مدت در استان شاهد اتفاقات خوبی هستیم، لازم است در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا انعکاس‌های بموقع صورت گیرد.
?استاندار با اشاره به اقدامات انجام شده در این مدت،‌ اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات خوبی در مناطق محروم انجام گرفت که یکی از آن‌ها احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان بود.
?وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم و کلیدی برای توسعه و ورود سرمایه‌ گذاران به منطقه ایجاد زیرساخت‌های مهم است، تصریح کرد: باید سرمایه گذاران را هدایت کرده و در زمینه تأمین برق صنعتی فعالیت کنیم.
?به گفته وی؛ با فعالیت‌های انجام شده شاهد استقرار واحدهای صنعتی کلان در نهبندان هستیم.
?استاندار با اشاره به اقدامات فاخر و ارزشمند انجام شده در استان، تأکید کرد: با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.
?قناعت با بیان اینکه متأسفانه فرآوری صنعتی در استان نداریم، تصریح کرد: این امر در مصوبات سفر رئیس جمهور دیده شده و براین اساس اگر سرمایه گذار ورود پیدا کند در حقوق دولتی که باید در فاز اول پرداخت شود تخفیف داده می‌شود.
?وی با بیان اینکه لازم است مشوق‌ هایی برای فرآوری صنعتی صورت گیرد، اظهار کرد: در حوزه کشاورزی نیز فعالیت‌های شاخصی انجام گرفته و در خلال جشنواره ملی زرشک که خبرگزاری ایسنا نیز کار رسانه‌ای قوی برروی آن انجام داده، تفاهم نامه سرمایه گذاری‌های مهم در حوزه فرآوری زرشک امضا شده است.
?استاندار با ذکر این نکته که در حوزه گردشگری نیز فعالیت‌های مهمی صورت گرفته، افزود: خراسان جنوبی استانی با قدمت بالای گردشگری و تاریخی است که ۵ اثر ثبت جهانی داشته و پرونده ثبت کاروانسراها نیز روی میز یونسکو قرار دارد و تعداد آثار ثبت‌ جهانی افزایش خواهد یافت.
?قناعت با بیان اینکه در مجموع در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری و زیرساخت‌ها در استان شاهد اتفاقات خوبی بودیم، افزود: یک سوم مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه راه‌ها اختصاص دارد که نشان از توجه ویژه دولت به حوزه زیرساخت‌ها در مناطق محروم است.
?وی از اقدامات صورت گرفته در بحث تأمین زیرساخت‌ها در فرودگاه طبس و ظرفیت‌سازی برای انجام پروازها در شب گفت و تصریح کرد: با این اتفاقات خوب در خراسان جنوبی انتظار می‌رود خبرگزاری ایسنا همراه فعالیت‌ها بوده و با کار جهادی به این حوزه‌ها بپردازد؛ هرچند تاکنون نیز این گونه بوده لذا لازم است این روند ادامه پیدا کند تا مردم شیرینی کارهای خوب، ارزشمند و فاخری که در دولت سیزدهم انجام شده را ببینند.
?قناعت با اشاره به جنگ جهانی اقتصادی که توسط دشمن آغاز شده، ادامه داد: در میان این فتنه‌های دشمن باید نقاط ضعف و قوت را با دید فنی بیان کرده و با نگاه خوب، مطلوب و عوام پسند به آن‌ها بپردازیم.
?وی با اشاره به حضور رئیس جهاد دانشگاهی به عنوان نیرویی دانشگاهی و جوان، تصریح کرد: انتظار می‌رود در مجموعه جهاددانشگاهی با وجود این نیروها شاهد تغییر و تحولات جدید، بی‌سابقه، چشمگیر و نیز فعالیت های جهشی و جهادی باشیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور