نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: به شمار قطرات خونی که به ناحق از شهید سلیمانی به زمین ریخته شد، حاج قاسم‌ها متولد می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در جمع فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی که به مناسبت ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن سالگرد سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: دشمن باید بداند که جوانان این کشور اجازه نمی‌دهند که با به شهات رساندن حاج قاسم، جای او خالی بماند و به صورت هدفمند سلاح او را به دوش خواهند گرفت.

وی افزود: جوانان ایران اسلامی همواره آماده دفاع از حرم پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و تمامیت مرزی جمهوری اسلامی ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انتقام خون این شهید عزیز به این راحتی تمام نخواهد شد گفت: تناسب شهادت سردار سلیمانی با دهه بصیرت نیز بسیار اهمیت و جای تأمل دارد.

وی با اشاره به اینکه منطق اسلام رسیدن به کمال انسانی و متکی به وحی و فطرت است و در آن معجزه و کرامت وجود دارد ادامه داد: اما در مقابل، جبهه کفر متکی به هیچ کدام از این موارد نیست و برای به دست آوردن قدرت و جایگاه ظلم، دست به هر کاری می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: خداوند در قرآن در آیه چهار سوره مبارکه قصص یکی از راه‌های ایجاد قدرت جبهه باطل را ایجاد اختلاف بین افراد جامعه بیان می‌کند، معنای این آیه همان جمله معروف انگلیسی‌هاست که می‌گفتند «اختلاف بیانداز و حکومت کن».

وی بیان کرد: در ادامه آیه خداوند می‌فرماید ”یَسْتَضْعِفُ طَائِفَهً” لذا کار کشورهای استعماری ضعیف کردن کشورهای دیگر است که باز می‌بینیم انگلیس در جنگ جهانی اول با قحطی که در کشور ایران ایجاد کرد، نزدیک به ۹ میلیون نفر از جمیعت ایران را کشت و هموراه اعتقاد داشتند که برای حکومت بر ایران باید ایرانیان را گرسنه نگهداشت.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه این کشورها به هیچ دین و مذهبی اعتقادی ندارند و عقایدشان پوچ است گفت: اما می‌بیند همین کشورها برای دین اسلام که تمامش انسان‌سازی و رسیدن به کمال معرفتی است، شبهه ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت را باید در برابر چنین کشورهایی افزایش داد افزود: اما هنوز در کشور افرادی هستند که دم از مذاکره با غربی‌های استعمارگر می‌زنند و حل مشکلات کشور را در گرو حضور این کشورها در ایران اسلامی می‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به آیه “وَلَن تَرضی عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاری حَتّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم“ گفت: اختلافات دشمنان با مسلمانان تا ابد حل نخواهد شد مگر اینکه مسلمانان از همه عقایدشان دست بکشند و مطیع تمام و کمال کشورهای استعمارگر شوند.

وی اظهار داشت: دشمن با مکر، حیله و باغ سبز نشان دادن وارد می‌شود و زمانی که نقشه‌هایش را پیدا کند، به هیچ کشوری اجازه حکومت داری را نمی‌دهد، افراد سازش‌کار بدانند این کشورهایی که به هرجا پاگذاشتند، خرابی و ویرانی ایجاد کردند، برای حل مشکلات معیشتی مردم ما تلاشی نمی‌کنند و این خیال باطل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این اقدامات دشمن ترجمه عملی آیات قرآن است گفت: بصیرت در این زمینه باید افزایش یابد و این وظیفه همه مردم است.

وی افزود: همان گونه که شهید سلیمانی و شهدای مقاومت از حریم ائمه اطهار (ع) دفاع کرده و با قدرت ایستادگی کردند، باید در برابر تهدیدات و باغ سبز نشان دادن کشورهای استعماری نیز قوی باشیم و با قدرت ایستادگی کرد و تن به سازش و تسلیم ندهیم.