#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم از سفر کردن به روستا‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خودداری کنند.

دکتر دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  گفت : با توجه به برپایی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در جای جای استان، از مردم خواهش می‌کنیم که در این ایام برای عزاداری به روستا‌ها نروند و باعث انتقال بیماری کرونا از شهر به روستا نشوند.

او با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از هرگونه خطر ابتلا به بیماری، گفت: از عزاداران می‌خواهیم در این ایام تمام تلاش خود را برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به کار گیرند تا شاهد خطر گسترش کرونا در استان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به برپایی مراسم نماز ظهر تاسوعا و عاشورا هم گفت: با توجه به اینکه امسال دسته روی هیئت‌ها را نداریم می‌بایست نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در فضای باز اقامه شود و نمازگزاران هم مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند چرا که استفاده از وسایل عمومی و مشترک ممکن است باعث انتقال بیماری شود.

دکتر دهقانی با تاکید بر استفاده از ماسک در تمام مدت برگزاری مراسم عزاداری گفت: به مسئولان هیئت‌ها تاکید شده است در کنار برگزاری مراسم در فضای باز و غیر مسقف، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را در رعایت کنند و پذیرایی مخصوصا در روز‌های تاسوعا و عاشورا انجام نشود.

احتمال موج سوم بیماری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هشدار داد: متاسفانه در روز‌های اخیر با افزایش بیماران حاد تنفسی و بستری، خراسان جنوبی به وضع هشدار کرونا بازگشته است که اگر در ایام تاسوعا و عاشورا حساسیت مردم در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی کم شود، با موج سوم بیماری کرونا مواجه خواهیم شد.

دکتر دهقانی افزود: هم اکنون هیچ شهری در استان دارای وضعیت سفید کرونا نیست و براساس آخرین گزارش به روز رسانی وزارت بهداشت از وضعیت کرونا، سه شهرستان بیرجند، سربیشه و طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

وضعیت پنج شهرستان استان شامل قاین، فردوس، نهبندان، سرایان و درمیان نارنجی (پرخطر) است و شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و بشرویه هم در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.