#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

? تعداد مبتلایان به کرونا به صورت روزانه دو برابر شده است ؛
? معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی #بیرجند گفت: در شاخص علمی به نام زمان دو برابرشدن ابتلا در افراد یا wtime قبلا هر حدود ۵ روز تعداد مبتلایان به کرونا دو برابر می‌شد، اما از دهم #بهمن روزانه ۲۳۳ ابتلا در استان داشتیم که ظرف یک روز آمار‌های امروز به ۴۱۵ نفر از طریق تست‌های ملکولی رسید.
?دکتر مهدی زاده با اشاره به اینکه شهرستان‌ها در حال سپری کردن شیب تند کرونا هستند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهویه مناسب و رعایت #فاصله_گذاری_اجتماعی مهمترین اولویت در پیشگیری از ابتلا به این #بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: درصد پوشش واکسیناسیون ارائه دهندگان خدمت در حوزه صنوف در خراسان جنوبی ۹۱.۶ درصد ثبت شد که این رقم در کشور ۸۷.۳ درصد است.

وی افزود: در رعایت بهداشتی، خراسان جنوبی نرخ ۶۸.۴ درصد را ثبت کرد که این رقم در کشور ۶۳ درصد است.

دکتر مهدی زاده گفت: در رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی نرخ ۶۶ درصد در خراسان جنوبی ثبت شد که این رقم در کشور ۵۸.۴ درصد است.

وی درصد رعایت تهویه مناسب در استان را  ۶۸.۴ درصد اعلام کرد که این رقم در کشور ۶۱.۵ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درصد استفاده از ماسک در استان را ۶۷ درصد اعلام کرد و افزود: این نرخ در کشور ۵۷.۶ درصد است.

وی درصد  پوشش واکسیناسیون گیرندگان خدمت در کشور را ۵۴.۲ درصد و در استان را ۷۳.۵ درصد اعلام کرد.

دکتر مهدی زاده به اجرای واکسیناسیون در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹۰ درصد مردم واکسن دوز اول، ۸۱ درصد نوبت دوم و ۲۳ درصد مردم نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی گفت: در واکسیناسیون دانش آموزان نیز ۹۷.۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دوز اول واکسن و ۸۳ درصد دانش آموزان دوز دوم واکسن را دریافت کردند.