#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگر نیازمندان شناسایی و در سامانه‌ای جامع قرار گیرند دیگر جلوی متقلب و افراد حرفه‌ای و آن فردی که می‌خواهد سیاه نمایی کند، گرفته می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست بررسی اقدامات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در رزمایش مواسات اظهار داشت: اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفته و در انجام آن نیز تعلل صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما در مقایسه با بقیه کشورها از جمله کشورهای اروپایی که ادعای زیادی دارند، بسیار موفق عمل کرده‌ایم و آنچه در ایران انجام می‌شود بسیار باعث افتخار و خوشحالی است و جای شکر دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نیت افراد از کارهایی که انجام می‌گیرد بسیار بالاتر است خاطرنشان کرد: ایثار، اخلاص، همدلی و همکاری بین مردم بسیار ارزشمند است که باید قدر آن را بدانیم و توجه نیز داشته باشیم که ریشه این اقدامات در مسجد است.

وی تصریح کرد: اگرچه اقدامات بسیار شایسته‌ای در کشور در حال انجام است اما در مقایسه با آرمان‌های خودمان بسیار عقب هستیم.

وی گفت: باید بر این مردم و خدمتگذاران و فداکاری‌های آنان درود فرستاد ولی آرمان‌های ما بسیار بالاتر از این حرف‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: در جریان بیماری کرونا آمارها و ارقام را شناسایی کردید و به سراغ نیازمند رفتید اما در مسئله خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی چرا بعد از ۴۰ سال که از انقلاب می‌گذرد و دولت‌های بسیاری آمده و رفتند، هنوز همه نیازمندان شناسایی نشده‌اند و یک سامانه درستی ایجاد نگشته است؟

وی با بیان اینکه نیازمند نباید برای برطرف کردن نیازش درِ این خانه و آن خانه را بزند گفت: قطعا عده‌ای از افراد تحت پوشش هستند و شناسایی شده‌اند اما آیا نیازمندان تنها همین افراد شناسایی شده‌اند؟ خیر، بلکه غیر از این افراد نیز هستند کسانی که نیازمند باشند، اما چرا شناسایی نمی‌کنید و سامانه جامعه‌ای ندارید و به موقع به آنها رسیدگی نمی‌کنید؟

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه با استفاده از ابزار امروزی جمع آوری و شناسایی افراد نیازمند، کار مشکلی نیست گفت: اقدامات و آمارها در صورتی به نتیجه می‌رسد که افراد نیازمند کاملا شناسایی شوند تا هیچ وقت نیاز نباشد از خانه خود بیرون آیند و اگر وجهی وجود دارد به حسابش ریخته و اگر کمک معیشتی است نیز در خفا و پنهان به وی تحویل داده شود اما چرا این کارها صورت نمی‌گیرد؟

وی ادامه داد: امروز ملت ما با همه خوبی‌ها، افتخارات و زحماتی که می‌کشند، دوران‌های اول انقلاب را تجلی کرده‌اند که همه به یکدیگر خدمت می‌کردند.

وی تصریح کرد: در قانون متصدیان امور، مسئولان، اعتبارات و اختیارات مشخص است لذا باید پاسخگو باشند که نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نیروهای مسلح، بسیج، مردم حزب الله و مساجد تلاش‌های بسیار زیادی برای خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهند.

وی افزود: باید خیلی حواس‌ها جمع باشد چرا که عده‌ای مزدور از کوچک‌ترین خطا یا سهل انگاری به دنبال حاشیه سازی و سیاه نمایی هستند و این باعث می‌شود تا همان کشورهایی که در این مسئله (بیماری کرونا) زمین‌گیر شده‌اند به ما ایراد وارد کنند و ما نیز هیچ گونه پاسخی نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: فلسفه این انقلاب از همان روز اولی که امام خمینی (ره) آن را بنیان نهاد، این بود که جلوی کارهای سیاه نمایی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به محرومین و مردم وظیفه اصلی دولت است اظهار داشت: روحیه مردم، نیروهای مسلح، بسیج و انسان‌های مومن که دستشان خالی است اما همتشان بالاست باعث شده تا ما شرمنده آنها شویم.

وی گفت: ما منتظر نتایج نهایی هستیم تا شناسایی افراد به طور کامل صورت گیرد و فرد نیازمندی در استان وجود نداشته باشد که شناسایی نشده باشد.