همزمان با برگزاری آیین اختتامیه پویش فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی، امروز دوشنبه ۳۱ خرداد اسامی برگزیدگان اعلام و از آنان تقدیر شد.

، ناصر نبی زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: پویش جلوه های فرهنگی خراسان جنوبی اولین قدم برای تولید محتوای اصولی و ارزشمند متناسب با زیست بوم فرهنگی استان و یا بازسازی تولیدات موجود است.

وی تصریح کرد: رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه ای موضوعی مهم در جریان تولید و مصرف حوزه فرهنگ کشور هستند.

وی با بیان اینکه پویش‌های تولید محتوا نیز در این مسیر بسیار مهم بوده و مباحث فرهنگی را بومی سازی می‌کنند و تاثیر عمیقی در فرهنگ عمومی جامعه دارند، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی بخش عظیمی از زندگی ما را فرا گرفته و تبیین برنامه های شایسته برای استفاده از این ظرفیت به صورت استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی ضروری است، ادامه داد: بیماری کرونا نیز موجب شد اثرگذاری کار در این فضا و اهمیت آن، ملموس شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فضاهای فرهنگی پویش‌های متعددی توسط مردم راه اندازی شده است، بیان کرد: ایجاد پویش ها بر اساس اهداف مشخص و جریان سازی فرهنگی توسط نهادهای دولتی چندان پررنگ نبوده و جا برای کار در این بستر بسیار است.

نبی زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا پویش جلوه‌های فرهنگی و اجتماعی استان ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تصویرسازی نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن استان‌ها طرح ریزی شد که گام‌های بعدی با انجام آسیب شناسی‌ها، عمیق تر و جامع‌تر اجرایی خواهد شد.

۱۰۸۵ اثر برای شرکت در پویش فرهنگی و اجتماعی خراسان جنوبی به دبیرخانه ارسال شد که از بین این آثار ۲۰۰ عکس، ۲۵ عکس نوشته، ۱۰۰ فیلم و ۲۵۰ پوستر برای مرحله داوری انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت.

طبق بیانیه هیئت داوران متشکل از محمدرضا بیدختی، رضا خالدی و کاظم ایمان طلب، برگزیدگان این پویش به این شرح اعلام شدند.

در بخش تخصصی(عکس نوشته)، رتبه شایسته تقدیر به بهنام بیکی رسید و در بخش پوستر تقدیر ویژه به نفیسه احتشام پور، مقام دوم به وحید فنودی و مقام سوم به وحید فنودی رسید.

در بخش عکس؛ امیر مددی پور مقام اول و ابوالفضل حسن پور مقام دوم را کسب کردند.

در بخش فیلم، آثار هادی آمیا، علی احمدی و فهیمه اذانی برگزیده و در بخش مردمی و حوزه عکس نوشته مقام اول از آن حسن خراشادی  و مقام دوم از آن فاطمه اکبرزاده شد.

در بخش پوستر نیز مقام اول از آن مصطفی پویا و در بخش عکس مقام اول از آن حمید بورگانی  و  مقام دوم به ریحانه برزجی رسید.

در بخش فیلم این حوزه نیز مقام اول را آن حسین علی پور و  مقام دوم از آن فاطمه زهرا روزی شد.

گفتنی است مجموعه عکس عکاس ایسنا که در این جشنواره حائز رتبه نخست شد، روایتگر عروسک‌سازی در مناطق مرزی است. تاجمیر روستایی است که در کمتر از سه سال از یک روستای ناشناخته و محروم، به قطب تولید عروسک‌های سنتی تبدیل شده است. این عروسک‌سازی زندگی آنان را متحول کرده و باعث شده در روستا از هنر خود بهره ببرند و مهاجرت نکنند.