#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مسائلی که از آن رنج می‌بریم، آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه یا نبود دسترسی به شبکه اینترنت در برخی مناطق استان است.

، جواد قناعت ر در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک در استان افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان خراسان جنوبی و اهمیت ارتباطات و احتمال وقوع حوادث مختلف، می‌طلبد اقدامات لازم برای تامین زیرساخت‌های ارتباطی در استان و شهرستان‌ها فراهم و تقویت شود.

وی اظهار داشت: در حادثه خروج قطار مسافری مشهد – یزد از ریل در منطقه طبس، نبود آنتن‌دهی مناسب تلفن همراه یکی از مشکلات مشاهده شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط بحرانی آنچه حرف اول را می‌زند حتی قبل از حضور گروه‌های امداد و نجات در صحنه و انتقال مجروحان، آنتن‌دهی و ارتباطات است.

وی گفت: در شرایط بحرانی ارتباطات اولویت نخست است، لذا انتظار داریم همه متولیان برای تامین و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در استان تلاش کنند.

قناعت عنوان کرد: موضوع دولت الکترونیک از جمله مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات از موضوعات زیرساختی در هر منطقه‌ است که در خراسان جنوبی به عنوان استان کم‌برخوردار در این حوزه ضعف‌هایی وجود دارد.

وی گفت: توسعه این حوزه و رفع ضعف‌ها و عقب‌ماندگی‌های سنتی نیاز به پیگیری‌های مضاعف در سطوح ملی و استانی دارد و برای اینکه دولت الکترونیک توسعه یابد و شهروندان نیز پای کار بیایند نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی داریم زیرا اگر در همه عرصه‌ها بتوان خدمت ارائه داد، مزایای متعددی برای استان رقم خواهد زد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش خدمات الکترونیک در همه حوزه‌ها به‌ویژه آموزش، دورکاری و تجارت بودیم که می‌توان از مزایای دولت الکترونیک بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به بخشی از مزایای توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد: کاهش فساد اداری، کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت و انرژی و قبل آن کاهش ترافیک و حضور فیزیکی، کاهش آلودگی هوا، بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش اشتغال از جمله این مزایا است.

قناعت با اشاره به اینکه با توسعه دولت الکترونیک شاهد همسوسازی سرمایه‌گذاری‌ها در استان خواهیم بود، گفت: فعالیت‌ها چون شفاف، دقیق و یکپارچه در دسترس نبود سرمایه‌گذاران نمی‌توانستند همسو با نیازهای استان پیش روند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دولت برای توسعه دولت الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت در روستاها و اتصال به شبکه ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از موضوعاتی که در سطح نظام در حال پیگیری است، ماندگاری مردم در روستاها و حفظ مرزهاست لذا توسعه دولت الکترونیک و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت برای دسترسی مردم به خدمات تحقق این هدف مهم را به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی راه‌اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند را از دیگر برنامه‌های دولت دانست و بیان کرد: برای تحقق این برنامه‌ها همه باید مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: رییس شورای راهبری توسعه مدیریت استاندار و دبیر آن رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است که باید اقدامات لازم برای برگزاری این شورا فراهم شود.

قناعت افزود: کارگروه توسعه دولت الکترونیک ذیل شورای راهبری قرار دارد، لذا انتظار داریم فعال شده و به شکل منظم و حداقل ماهی یکبار با حضور ریاست معاون توسعه مدیریت استانداری در دستور کار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: این کارگروه اهمیت بسیار زیادی دارد و اعضای آن نمایندگان دولت هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، زیرا بنا بر تقویت و حمایت است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در برخی زیرساخت‌ها از جمله اعتبار مورد نیاز راه دسترسی و تامین برق سایت‌های همراه در استان از منابع ملی و استانی پیگیری‌های لازم را انجام و چانه‌زنی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: خدمات دولت الکترونیک، میزهای خدمت و زیرساخت‌های خدمات الکترونیک بسیار حائز اهمیت است و گزارش اقدامات اعضا، کامل در شورای راهبری توسعه مدیریت استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قناعت یادآور شد: تهیه و خرید تجهیزات مشابه مورد نیاز برای زیرساخت‌های ارتباطی در صورت وجود در داخل استان از خارج استان ممنوع است و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه کمک کنند.

وی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی این مهم در دستور کار قرار گیرد تا خرید تجهیزات مشابه در صورت وجود در داخل استان برای دستگاه‌های اجرایی ممنوع شود و سازمان مدیریت این مهم را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.

قناعت افزود: دستگاه‌های اجرایی استان همکاری نزدیک و تنگاتنگی با مجموعه اَفتا ( سازمان فناوری اطلاعات) داشته و دستورالعمل‌های مربوطه و مباحث فنی را رعایت کنند تا مشکلی در استان ایجاد نشود.