مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: عزاداری روز تاسوعا و عاشورا در سه نقطه شهر بیرجند با حضور باشکوه سوگواران حسینی و در فضای باز این مکان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌ الاسلام احمد رضایی  افزود: این مراسم در فضای باز مسجد امام حسین (ع)، آستان امامزادگان باقریه و بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند برگزار می‌شود و در دیگر شهرهای استان در هر شهر یک نقطه برای اقامه نماز ظهر عاشورا پیش‌ بینی شده است.

وی اظهار داشت: امسال در روزهای تاسوعا و عاشورا با توجه به محدودیت‌های کرونایی به حداقل برنامه‌ها اکتفا شده و سه نقطه شهر بیرجند برای اقامه نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ صبح با روضه خوانی و مداحی شروع و به نماز ظهر ختم می‌شود و برنامه دیگری از جمله دسته روی هیات‌ها نداریم.

وی افزود: سایر برنامه‌ها شامل روضه خوانی‌های شبانه بعد از نماز مغرب و عشا است و عزاداری‌های ماه محرم توسط هیات‌های مذهبی در فضای باز مقابل هیات برگزار می‌شود.

وی گفت: نماز ظهر عاشورا در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند به امامت حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و در بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند توسط حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند اقامه می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی نیز از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورا در برخی نقاط شهر خبر داد و از مسوولان هیات‌ها خواست طوری برنامه‌ریزی کنند که از انسداد معابر خودداری شود.