معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پویش فرهنگی و اجتماعی با هدف تصویر سازی نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام استان برگزار می شود.

محمود رمضانی با بیان این که برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه ای از ارکان مهم جریان تولید و مصرف در کشور است، عنوان کرد: پویش های تولید محتوا، ابزاری برای عمومی سازی امر تولید محتوای فرهنگی، هنری ورسانه ای و تاثیر گذاری بر فرهنگ عمومی است.

به گفته وی این پویش ها بر خلاف جشنواره ها که عمدتا آثار را پس از تولید، جمع آوری و ارزیابی می کنند، با برجسته کردن موضوعات و محور های مدنظر خود درمیان کاربران فضای مجازی این فرصت را فراهم می کنند که کاربران تولیدات فرهنگی خود را با رویکرد مسئله محور خلق کرده و درفضا به اشتراک بگذارند.

رمضانی ایجاد فضایی با نشاط اجتماعی و با تکیه بر فرهنگ اصیل بومی و تولید محتوای اصولی و ارزشمند متناسب با زیست بوم فرهنگی استان را از جمله اهداف این پویش دانست و گفت: شناسایی و تقدیر از توانمندان عرصه های تولید محتوا، اثرگذاری بر نشاط اجتماعی و مطلوب سازی فضای مجازی از دیگر اهدافی است که دنبال می شود.

وی تصویر سازی از ظرفیت های نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن اقوام را محور این پویش عنوان کرد و افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب های فیلم، عکس، عکس نوشته و پوستر برای معرفی آداب و سنن محل زندگی خود، تا ۱۵ اسفندماه با هشتگ #این_فرهنگ_ماست” در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و روبیکا بارگذاری کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که آثار برگزیده در دو بخش مردمی توسط آرای مردم و تخصصی توسط آرای داوران مشخص خواهند شد.

لازم به ذکر است با توجه به شرایط فعلی و لزوم ایجاد سهولت حضور علاقه مندان، برگزاری مراسم اختتامیه از طریق پخش زنده در رسانه های آپارات و اینستاگرام انجام خواهد گرفت.