نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: همواره در گزارش‌ها می‌بینیم که مردم استان با وجود مشکلات فراوان اقتصادی همیشه در صف کمک‌رسانی و ایثار جلودار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست آغاز گام سوم کمک‌های مومنانه که با حضور جمعی از مسوولان استان در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه مسئولان جمهوری اسلامی ایران بابت توفیق خدمت به مردم، سر به سجده شکر بگذارند گفت: در کمک به دیگران بیشتر از اینکه مددجو نیاز مادی‌اش برطرف شود، خیرین از نظر معنوی لذت کامل می‌برند.

وی با اشاره به اینکه یک انسان کامل همواره در خود احساس نیاز می‌بیند به دیگران کمک کند بیان کرد: در روایت داریم که دستی را که کمک می‌کند باید زیارت کرد، چرا که وجدان انسان‌ها بعد از کمک کردن لذت معنوی می‌برد و این لذت مربوط به عالم بعدی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بالاتر از همه‌ این مسائل در کمک به دیگران جلب رضایت الهی است.

وی افزود: بزرگان دینی معتقدند در سیر و سلوک تقرب به خدا سه مورد تاثیر زیادی دارد؛ مورد اول کسب لقمه حلال است که باعث می‌شود باطن انسان‌ها صاف و پاکیزه نگه داشته شود به طوری که لقمه حلال قلب مومن را نورانی کرده و لقمه حرام باعث کدر شدن آن می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مورد بعدی موثر در تقرب به خدا را اقامه نماز اول وقت بیان داشت و گفت: انسان باید همواره ارتباط خود را با خدای خویش برقرار داشته و نسبت به انجام این فریضه دغدغه داشته باشد.

وی سومین مورد از سلوک قرب به خدا را گره‌گشایی از مردم و نیازمندان عنوان کرد و گفت: هدف خداوند متعال از خلقت انسان به گونه‌ای که به یکدیگر نیاز داشته باشند، آزمایش اراده بشر بوده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز در جنگ اقتصادی با دشمن بشریت به سر می‌بریم، بیان کرد: دشمنی که از کشتن و آواره کردن زنان و کودکان، خرابی زیرساخت‌ها و هر گونه ظلمی به مردم ابایی ندارد، در حالی که نقطه مقابل این وحشی‌های غربی، جمهوری اسلامی و مردم ایران است.

وی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای غربی بسیاری به دنبال تهیه اسلحه برای دفاع از خود در مقابل تهدیدات احتمالی در تهیه مواد مورد نیاز خود شدند اما مشاهده کردید که مردم با بصیرت ایران در این شرایط به سراغ شناسایی نیازمندان رفته و برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته بسیج به سر می‌بریم، خاطر نشان کرد: بسیجیان همواره در صحنه‌های خدمت‌رسانی پیش قدم بوده‌‎اند و بسیج پیروز فرداها است.

وی گفت: امیدواریم این اقدامات زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد که گسترش دهنده عدالت الهی در جهان است.