سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از کاهش ۲۸ درصدی تصادفات استان در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: این موفقیت با تلاش و هم‌افزایی مثبت بین دستگاهی در استان رقم خورد و البته اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز تاثیرگذار بوده است.

 ناصر خوش خبر روز دوشنبه در نشست کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان به مطالعه صورت گرفته در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری با موضوع “بررسی تصادفات منجر به مرگ در استان” اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعات گردآوری شده در این مطالعه، تقویت فرهنگ سازی، حقوق شهروندی و حضور فیزیکی پلیس در کنار توجه بیش از پیش به دوربین‌های جاده‌ای از مهمترین عوامل کاهش تصادفات معرفی شده‌اند.

وی از فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین شاخص در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای نام برد و افزود: باید با افزایش آمار تهیه و تولید برنامه‌های مختلف آموزشی به این مهم دست یابیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی توجه به ایمنی راه‌ها را به عنوان یکی دیگر از راه‌های کاهش تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت شبانه‌روزی در حال تقویت ایمنی جاده‌هاست.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌های عضو کمیسیون باید با پیگیری مطالبات مردمی، مسائل حوزه کاری‌شان را به دبیرخانه منعکس کنند تا پس از انجام کار کارشناسی تصویب اجرایی شود.

خوش خبر با تاکید بر اینکه مصوبات کمیته اجرایی هر دو حوزه شهری و روستایی را به طور کامل در بر می‌گیرد، تصریح کرد: در برگزاری کارگروه‌ها براساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت کشور عمل می‌کنیم اما عضویت اداره کل امور روستایی استانداری برای بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران استان بلامانع است.

وی بر استفاده از ظرفیت دهیاران در کنترل جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی تاکید کرد و گفت: جامعه روستایی ما از پیشروترین بخش‌های جامعه در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هستند اما باید با کسانی که در مسیرهای غیرمجاز تردد می‌کنند، برخورد کرد.

وی با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی علل تصادفات در استان اظهار داشت: باید همه مباحث مرتبط در این حوزه مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار گیرد تا براساس آن راهکارهای موثر اتخاذ شود.