معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۳۴ واحد مسکونی در مناطق مختلف سیلزده استان آغاز شده است که برخی در مرحله فونداسیون، اسکلت و تعدادی نیز در مرحله سفت کاری هستند.

سید کمال الدین میرجعفریان یکشنبه شب در دومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده خراسان جنوبی افزود: در اثر سیل اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در مجموع ۲۶۰ واحد مسکونی استان تخریب و دچار خسارت شدید شدند.

وی گفت: از این تعداد احداث ۱۵۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: ابتدا واحدهایی که به صورت ۱۰۰ درصد در مناطق سیلزده تخریب شده بازسازی و بعد از آن بازسازی واحدهای در معرض خطر آغاز می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار ما از شهروندان این است در زمینه آواربرداری، تشکل پرونده و احداث واحدهای مسکونی همکاری و دستگاه‌های اجرایی نیز روند احداث واحدها را تسریع کنند.

وی یادآور شد: با یک اقدام جهادی فرمانداران، جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد از قنواتی که بر اثر سیل آسیب دیده بود، رفع مشکل شده و آب در آنها جاری است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ طی ۲ ماه آینده مابقی قنوات آسیب دیده براساس اولویت بندی مرمت و بازسازی شود.

میرجعفریان گفت: خسارت سیل به مزارع و باغات از طریق سامانه سجاد برآورد شده و در این خصوص منابع ملی جذب و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست به جد پیگیر حل مشکلات مناطق سیلزده استان باشند تا مردم احساس نکنند که آب از آسیاب افتاده و مشکلات مردم به فراموشی سپرده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: کار کارشناسی برای احداث واحدهای تخریبی روستای شیرگ آقا در سربیشه انجام شود و مشکل پنج خانواری که در بر اثر وقوع سیل در این شهرستان در چادر زندگی می‌کنند از طریق خانه اجاره‌ای به صورت موقت رفع شود.

وی گفت: همچنین توسط دستگاه‌های متولی مسائل بهداشتی مناطق سیلزده استان نیز به صورت مرتب رصد شود.

وی با اشاره به احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان گفت: سهمیه احداث مسکن در شهرستان به صورت شناور است و فرمانداران تلاش کنند با کار جهادی سهمیه بیشتری را جذب کنند.

میرجعفریان اظهار داشت: باید پرداخت تسهیلات مختلف بنیاد مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: همچنین باید منابع ملی برای آبرسانی سیار به روستاهای استان جذب شود و ما هم در این زمینه آب و فاضلاب روستایی را کمک خواهیم کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: آبرسانی سیار به موقع و در حد نیاز مردم انجام شود تا آنان در فصل گرما برای تأمین آب خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی گفت: وسعت زیاد استان هزینه‌های خدمات رسانی به مردم را افزایش می‌دهد که باید این موضوع در تخصیص اعتبارات ملی در نظر گرفته شود.

میرجعفریان با بیان اینکه رفع تعرضات و تصرفات بستر رودخانه‌های استان از سوی دستگاه‌های متولی جدی گرفته شود، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که حریم رودخانه‌های استان ساخت و ساز انجام شود.

وی عنوان کرد: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از آتش سوزی مراتع و باغات آمادگی داشته باشند و در این خصوص گشت‌های دستگاه‌های متولی در مناطق مختلف افزایش یابد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله