نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اربعین امسال نیازمند همت و طرحی است که از شکوه شور و عشق حسینی کاسته نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز چهارشنبه ۹ مهر در نشست با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اظهار کرد: شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین المللی به وجود آمده است که جاذبه وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، عدالت طلبی و ایمان حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حضور جمع ارزشمند شما محبین اهل بیت(ع) و ورود پرچم متبرک اباعبدالله الحسین پیرامون موضوع امام حسین(ع) و اربعین آن حضرت، بسیار مغتنم است، تصریح کرد: به همان نحوی که بیان الهی نسبت به قرآن اتمام حجت فرموده است، احادیث و روایاتی که معصومین بیان فرمودند نیز حجت را بر همگان تمام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اربعین امسال نیازمند همت و طرحی است که از شکوه شور و عشق حسینی کاسته نشود، بیان کرد: روایات و احادیثی که رسول گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) درباره امام حسین(ع) فرمودند، در زمانی بوده که اباعبدالله الحسین(ع) کودکی ۴ الی ۵ ساله بودند و ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال در صحنه عینی آن روایات را مشاهده می‌کنیم و این یک اتمام حجت برای همگان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی ادامه داد: زیارت‌هایی که درباره ائمه معصومین وارد شده و مستند بوده و متون آن نیز معتبر است، کم نیستند اما وقتی علائم شیعه را می‌خواهند معرفی کنند، در آن همه روایات معتبر و مستند و متن‌های بسیار متعالی، نشانه شیعه زیارت اربعین معرفی شده است که در آن رمزها نهفته است.

عبادی بیان کرد: نسل‌های گذشته با همه صداقت، ایمان و معرفتی که داشتند، زیارت اربعین را انجام می‌دادند که خدا اروح آنها را شاد و با اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند، اما خداوند متعال به من و شما هدیه‌ای بیش از آنها داده است و آن این است که مسئله قیام حضرت امام حسین(ع) که در راستای اهداف همه انبیاء الهی است را مشاهده می‌کنیم.

عبادی گفت: آنچه در سال ۶۱ هجری انجام شد یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان است و متمم آن حضرت امام حسین(ع) است و امروز ملاحظه می‌کنید شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین المللی به وجود آمده است که جاذبه وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، عدالت طلبی و ایمان حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

وی تصریح کرد: امروز جبهه حق و جبهه عدالت در مقابل جبهه‌ بی عدالتی، ظلم، فساد و تباهی استکبار بین المللی به سرکردگی غرب مخصوصا آمریکا، یک حالت جهانی و بین المللی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: منحوس بودن و غیر منحوس بودن ویروس کرونا بعدها مشخص خواهد شد چراکه نظرات مبهمی وجود دارد از اینکه این ویروس یک ویروس طبیعی و آزمایشگاهی است و به صورت اتفاق از آزمایشگاه خارج شده است و یا اینکه در یک طرح و توطئه عظیم که بعدها آثار آن مشخص خواهد شد، اجرا و گسترش پیدا کرده است، اما در هر حال هر کدام که درست باشد این یک آزمایش عظیم و فراگیر برای همگان است.

عبادی با بیان اینکه هر موضوع و مسئله‌ای نه خیر محض و نه شَرِّ محض است، اما آنچه مهم بوده این است که ما بتوانیم از زاویه خیر آن استفاده کنیم، یادآور شد: اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روان شناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزش‌های ایمانی را به گونه‌ای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود.

انتهای پیام