رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی از صادرات ۳۴هزار و۶۹  تن سیمان  از کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان در ۷ ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

داود شهرکی با بیان این مطلب افزود: این میزان محصول به کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت فله و پاکتی صادر شده است.

شهرکی افزود همچنین در  ۷ماهه گذشته ۴۱ هزار و ۹۶۵ تن سیمان نیز در این کارخانه تولید شده که میزان ۷ هزار و ۸۹۶ تن نیز در داخل کشور به فروش رفته است.

وی اظهار  داشت: میزان تولیدات کلینکر این واحد نیز بیش از۲۱۵هزار تن می باشد که از این میزان نزدیک به ۲هزار تن تاکنون به کشورهای همجوار صادر گردیده است.

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی در ادامه افزود: بهره برداری از کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان در فروردین ماه سالجاری با حضور دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در این شهرستان مرزی آغاز شد .

وی خاطر نشان کرد با بهره برداری از این طرح بزرگ که با سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از  هزارو۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این منطقه مرزی فراهم شده است.

وی در پایان با توجه به فاصله ۳۴ کیلومتری کارخانه سیمان تا بازارچه مرزی میل ۷۳  افزود پیگیری بازگشایی مجدد بازارچه یزدان جهت رونق بخشی به صادرات محصولات این کارخانه نیز در دستور کار این سازمان  ومسئولین استان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله