شهردار بیرجند گفت: طرح جامع مطالعات ترافیک شهر بیرجند با تایید شورای ترافیک استان، اجرایی می‌شود.

 محمدعلی جاوید در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به روند انجام مطالعات طرح جامع ترافیک بیرجند اظهار داشت: برای انجام مطالعات طرح جامع ترافیک بیرجند در سال‌های گذشته قراردادی با مشاور منعقد شده بود اما به دلیل این که شهرداری به تعهدات خود در این خصوص عمل نکرده بود، اقدام عملی در این زمینه انجام نشد تا این که از ۲۰ ماه قبل با درخواست شورای شهر و حساسیتی که در این زمینه بود، پیگیری این کار آغاز شد.

وی بیان کرد: مشاور تاکنون چند مرتبه نظرات خود را در این مورد ارائه کرده ولی دستگاه‌های اجرایی نظر خود را در این خصوص بیان نکردند و سبب شد تا طرح مد نظر تا بهمن ماه سال گذشته مصوب نشود.

شهردار بیرجند افزود: در نهایت اواخر سال گذشته طرح جامع مطالعات ترافیک شهر بیرجند نهایی و همه مستندات به فرمانداری ارائه شد اما از آن زمان تاکنون نشستی برای بررسی این طرح برگزار نشده است.

وی اظهار داشت: در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مقرر شد این هفته نشست نهایی بررسی طرح مطالعات ترافیک شهر بیرجند برگزار شود که در صورت تایید آن در شورای ترافیک استان مراحل اجرایی این طرح با هماهنگی پلیس راهور عملی خواهد شد.

جاوید در این نشست که معاون هماهنگی فرماندهی انتظامی و رئیس پلیس راور حضور داشتند از تعامل کم‌نظیر بین شهرداری و فرماندهی یگان ویژه و پلیس راهور در انجام امور شهری قدردانی کرد.