نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ایران اسلامی در حالی که در تحریم قرار داشت، با زیرساخت‌هایی که ۴۰ سال قبل برای ایجاد آن تلاش شد، در سطح بین‌الملل خوش درخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار رییس و اعضای کانون بازنشستگان جهاد سازندگی خراسان جنوبی افزود: این در شرایطی است که دیگر کشورهای پُرادعا قیافه می‌گرفتند و علیه این کشور تبلیغات سوء ‌کردند.

وی گفت: توفیق زیارت شما برای بنده یک آرزو بود که وقتی پیشنهاد شد احساس کردم که خودم نیز برای دیدن شما دلتنگ هستم.

وی اظهار داشت: نیروهای جهادسازندگی عمر خود را در خدمت به روستاییان و دیگر امور از جمله ایمان، فرهنگ، اقتصاد و نظم اجتماعی مردم و همچنین حضور در جبهه سپری کردند و برای عمر هیچ نرخی بالاتر از این وجود ندارد.

امام جمعه بیرجند گفت: عزیزترین سرمایه انسان، عمرش است و خداوند این توفیق را به نیروهای جهادسازندگی داد که در بهترین دوران زندگی خود، بهترین کارها را انجام دادند.

وی بیان کرد: ما دوران تلخ زمان طاغوت را به یاد داریم که لغزش‌گاه‌های جوانان بود و اوضاع در آن زمان به گونه‌ای بود که کارشناسان آمریکایی پس از بررسی ایران گفتند که که عمر اسلام در ایران سر آمده و نفس‌های آخر خود را می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر در سال ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، اینکه سرنوشت کل نسل‌های بعد به کجا می‌کشید را فقط خدا می‌دانست.

وی اظهار داشت: مومن کسی است که در مقام عبودیت کم نمی‌گذارد، جهاد اصلی همان جهاد اکبر است که انسان در درون خود بر نفسش غالب شود.

وی یادآور شد: شکر خداوند متعال را به جای آورید که زمینه‌ای پیش آورد تا شما عمر خود را در بهترین امور صرف کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود تمامی توطئه‌ها و فتنه‌ها و همچنین بیماری کرونا، در شرایطی که ما به یک مجلس خوب نیاز داشتیم، خداوند توفیقی عنایت کرد و مجلس خوبی تشکیل شد، که امیدواریم این مجلس بر روی نوع کارهایی که از آن بوی بی‌عدالتی می‌آید تا چه رسد به بی عدالتی، حساس باشد.

وی گفت: قبل از تشکیل مجلس هم خداوند به ما تجدید قوه قضاییه را عنایت کرد که امروز شاهد هستیم دست به کارهای جالب عدالت‌خواهانه می‌زند.

وی اظهار داشت: امروز دنیا فریاد اسلام که همان عدالت است را فریاد می‌زند، انقلاب ما اسلام ما است و شاخصه این اسلام در دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر و مکتب اهل بیت(ع) و امام جعفر صادق(ع)، عدالت است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: قانون اساسی، دین و مذهب ما عدالت است اما صحنه میدانی چیز دیگری است و این درحالی است که دنیا به بن‌بست رسیده و امروز فریاد پیغمبران و امام جعفر صادق(ع) و فریاد مظلومانه امام حسین(ع) را در خیابان های واشنگتن، برلین، فرانسه و لندن سرمی‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز دیگر بحث فرد، طیف و طایفه مطرح نیست بلکه نجات نوع بشر مورد توجه است، امیدواریم حرکت‌هایی که امروز در سطح بین‌الملل در حال وقوع است زمینه‌هایی را فراهم آورد که عدالت اسلامی به جامعه اسلامی و جامعه جهانی برگردد و نوع بشر نجات پیدا کند.

وی افزود: فراز و نشیب‌های زیادی در طول انقلاب بوده است اما هر زمانی که نیاز شده است همان دستی که روز اول در یک شرایط ناباور انقلاب را پیروز کرد، کمک می‌کند و انقلاب سرفراز بیرون می‌آید.