?استاندار خراسان جنوبی با بیان این که اجرای شبکه های آبرسانی روستایی از بزرگترین طرح های دولت برای گسترش عدالت است، خواستار افزایش سهم خراسان جنوبی در اجرای شبکه های آب روستایی شد.
دکتر قناعت با ارائه این پیشنهاد در کارگروه هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح های بسیج سازندگی استان که با حضور رئیس سازمان جهاد سازندگی کشور برگزار شد، خواستار افزایش این سهم به نحوی شد که تا پایان سال آینده آبرسانی به همه روستاهای استان انجام شود.
?وی با بیان این که از فرصت حضور سردار زهرایی در سازمان بسیج سازندگی کشور باید بیش از گذشته استفاده کنیم، افزود: تاکنون پروژه های بسیاری توسط سازمان بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی انجام شده است.
?استاندار با اشاره به سفرهای خود به شهرستان های استان در دهه فجر تصریح کرد: در فندخت شهرستان زیرکوه جاده بین مزارع به طول چهار کیلومتر که از آرزوهای دیرینه اهالی این روستا بود ، توسط بسیج سازندگی اجرا شد و اهالی این روستا تشکر بسیاری از انجام این کار توسط بسیج سازندگی داشتند.
?به گفته وی؛ با انجام این گونه پروژه ها اعتماد به نظام که در گذشته مقداری کمرنگ شده بود، برگردانده می شود.
?وی با تأکید بر این که اجرای پروژه های آبرسانی یکی از بزرگترین طرح های زیرساختی برای گسترش عدالت در کشور است، اظهار داشت: پروژهای آبرسانی در ۱۰ هزار روستای کشور در حال انجام است و دولت به طور جدی از اجرای این طرح حمایت می کند.
?استاندار افزود: با وجود این که میانگین پیشرفت این طرح در کشور ۳۲ تا۳۵ درصد است، در خراسان جنوبی این پیشرفت ۵۰ درصد می باشد .
?قناعت با اشاره به این که جلسات قرارگاه آبرسانی استان با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی برگزار می شود ، ادامه داد: اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی در قالب تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی کشور، تا آن جایی که امکان دارد، باید اجرایی شود.
?به گفته وی؛ از آن جایی که خراسان جنوبی در مقایسه با استان های دیگر کم برخوردارتر است باید در قالب اجرای طرح محرومیت زدایی اقدامات لازم برای رفع این محرومیت انجام شود.
?استاندار با بیان این که با اجرای پروژه های عمرانی به شکل امانی توسط جهاد سازندگی موافق هستیم، ادامه داد:انجام این کار براساس مصوبه شورای فنی استان باید اجرایی شود.
?قناعت با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در اسفند ماه امسال به دلیل مصادف شدن نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: انتظار داریم این تفاهم نامه در حد کاغذ نماند و اعتبار مورد نیاز تأمین شود و کارگروه ویژه ای با مسئولیت معاون عمرانی نیز تشکیل گردد.
?وی در بخشی از سخنانش به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و سخن نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که ” ۲۲ بهمن امسال رنگ و بوی ۹ دی را داشت که هم سالگرد پیروزی انقلاب بود و هم حضور مردم در این راهپیمایی با سال های قبل متفاوت بود که تو دهنی به آمریکا و مزدوران آن که دل خودشان را به ترقه بازی در ایران خوش کرده بودند، بود.” را یادآور شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور