مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در کنار ماموریت اصلی خود یعنی تامین امنیت پایدار، برای کمک به دولت و مردم محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری را سرلوحه کار خود قرار داده که باید اقدامات این نهاد ارزشی در همه ابعاد اطلاع‌رسانی شود.

سردار سید ضیاءالدین حزنی روز چهارشنبه در آیین افتتاح سالن ورزشی شهید محسن فخری زاده در روستای افین شهرستان مرزی زیرکوه که به نمایندگی از ۳۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید افزود: ماموریت اصلی و اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تامین امنیت پایدار کشور و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: یکی از موفقیت‌های سپاه پاسداران این است که با مردم، در کنار مردم و برای مردم است زیرا همه مسوولان می‌آیند و می‌روند ولی مردم همیشه ثابت هستند.

وی با بیان اینکه وقتی همه ما با هم کار می‌کنیم مهم و ارزشمند است گفت: در کشور ما وقتی با هم کار کنیم در پیشگاه خداوند و مردم عزیز می‌شویم و مشکلات مردم هم به موقع برطرف و کارهای بزرگی انجام می‌شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه اظهار داشت: همه ما باید در کنار مردم باشیم در سپاه یکی از افتخارات ما این است که هوای مردم داریم و خداوند تعال هم هوای ما دارد و هیچ واهمه ای از آمریکا و اسراییل نداریم.

وی گفت: مهمترین پروژه‌های ما تامین آب است چرا که آب باعث اشتغال، امید و ماندگاری مردم می‌شود و احداث بندهای خاکی در بالادست قنوات یکی از اقدامات موفق و خوب در این استان بوده است.

وی افزود: مصوب کردیم همه بندهای خاکی و آبخیزداری را در کل مناطق انجام دهند و در سراسر خراسان جنوبی این بندهای خاکی در بالادست قنوات اجرا شود چرا که آب باعث اشتغال و آبادانی می‌شود.

سردار حزنی گفت: در کل کشور ۸۰ درصد مساجد ما را مردم ساخته‌اند و در این شرایط سخت ما در ساخت مسجد کنار مردم هستیم ولی اگر آب و اشتغال باشد خود مردم نسبت به احداث مساجد اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: مجموعه سپاه باید در مظلومیت رشد کند و اولین کار این است که مشکلات مردم در اولویت باشد، همکاران ما از تیپ‌هایی هستند که برای کمک به مردم آماده هستند.

وی گفت: اولویت اول ما آب و اشتغال در خراسان جنوبی است چرا وقتی این کار انجام دهیم بقیه کارها انجام می‌شود.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران با تشکر از منابع طبیعی خراسان جنوبی افزود: کارهای خیلی خوبی در استان انجام می‌دهند و ما هم آمادگی کمک داریم.

وی بیان کرد: بهزیستی هم اقدام خوبی در ساخت منازل مددجویان انجام داد و ما پذیرفتیم فرش تمامی خانه‌ها و گازکشی برخی خانه‌ها را انجام دهیم.

سردار حزنی گفت: از استاندار سابق خراسان جنوبی که خیلی به ما کمک کرد و استاندار جدید و مدیران کل هم تشکر می‌کنیم و در خراسان جنوبی فضای برای کار کردن هست و همه با هم هستند که این موضوع مهمی است و همه جا این گونه نیست و کار خیلی خوب و ارزشمندی است.

وی افزود: ما در بحث محرومیت‌زدایی کشور فقیری نیستیم و طبق آمار هفت درصد ثروت دنیا در ایران قرار دارد در حالی ما یک درصد جمعیت جهان را داریم فقط مشکل این است که با هم نمی‌توانیم کار کنیم.

وی گفت: در خراسان جنوبی یک نمونه کار کردن را با هم دیده‌ایم که خیلی ارزشمند است و باید محرومیت‌زدایی و مردم‌دوستی و مردم‌یاری در همه نهادها و ادارات سرلوحه کار باشد و همگی فقط رضایت مردم را مدنظر قرار دهیم.

سالن ورزشی شهید محسن فخری زاده در روستای افین شهرستان مرزی زیرکوه به نمایندگی از ۳۷۰ طرح محرومیت‌زدایی استان خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سید ضیاء‌الدین حزنی دبیر قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌‎زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

۱۷۴ میلیارد ریال برای اجرای ۳۷۰ طرح محرومیت‌زدایی در استان خراسان جنوبی هزینه شده که اعتبار آن از محل قرارگاه سازندگی سپاه، دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردمی تامین شده است.

ادای احترام به مقام شهدا آرین شهر، بازدید از الگوهای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی و افتتاح ۴۵۲ کارگاه کمک اشتغال روستایی از برنامه‌های سفر یک روزه دبیر قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‎زدایی سپاه پاسداران به خراسان جنوبی است.