?بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در دیدار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به همراه هیات امنای بقای متبرکه این شهرستان گفت :از زمان شیوع ویروس کرونا وقف ابعاد گسترده تری در سطح استان به ویژه در شهرستان نهبندان پیدا کرده و اقدامات بسیار خوبی در زمینه کمک های مومنانه شکل گرفته است.

?وی با اشاره به نذوراتی که در قالب وقف و کمک های خیر خواهانه اهدا شده است افزود :در جهت هدایت و سازماندهی موقوفات بایستی تلاش ویژه ای در اداره کل اوقاف استان و مجموعه های شهرستانی انجام شود.

?بیکی ادامه داد:سازماندهی و هدایت موقوفات باید متناسب با نیاز ها ی منطقه و شهرستان ها در نظر گرفته، ودر همین جهت نیات خیرخواهانه افراد برای رفع مشکلات سوق داده شود.

?فرماندار شهرستان نهبندان با اشاره به هدایت موقوفات در جهت استفاده صحیح برای مرتفع کردن نیاز ها بیان کرد: از ظرفیت خوب موقوفات می توان در بازه هایی که دچار مشکلات خاص می شویم استفاده کرد.

?وی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است اظهار کرد: آثار و برکات این کار خیر خواهانه در سراسر عمر انسان ساری و جاری خواهد بود.

?بیکی با اشاره به مشکلاتی که بقاع متبرکه با آن رو به رو هستند عنوان کرد: پیشنهاد میکنیم جلسه ای با محوریت بررسی مشکلات حوزه بقاع با حضور مدیران مرتبط دستگاه های اجرایی برگزار و براساس چارچوب های صحیح در رفع مسالمت آمیز مشکلات گام های موثری برداشته شود.

?فرماندار شهرستان نهبندان ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی باید از ظرفیت خوب زیر ساخت های الکترونیکی جهت دریافت نذورات استفاده شود اما تاکنون بستر مناسبی در این زمینه لحاظ نشده است.

?وی تصریح کرد : عملیات های عمرانی که در حوزه بهسازی بقاع انجام می شود باید متناسب با ظرفیت ها بوده تا کاربری هدفمندی داشته باشد.

?بیکی بیان کرد: ایجاد طرح های عمرانی در بقاع باید به گونه ای باشد که ضمن رفع نیاز ها زمینه را برای اشتغال زایی بقاع نیز فراهم آورد.

?فرماندار شهرستان نهبندان ادامه داد:بسیاری از وقفیات در جهت درست و هدفمند و یا حتی مطابق با نیت واقف مورد استفاده قرار نمی گیرد و رها می شود که باید به این موضوع رسیدگی کرد.

?وی اظهار کرد: بخشی از ظرفیت موقوفات باید در جهت فعالیت های اقتصادی باشد و از توجه صرف به فعالیت های عمرانی پرهیز شودتا منبع درآمد پایداری برای بقاع ایجاد شود همچنین مسیر دریافت نذورات باید برای واقفان مشخص شود و از ظرفیت رسانه و شبکه اجتماعی برای اطلاع رسانی بیشتر در این حوزه بهره برد.