محمدرضا امیرحسنخانی شنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌ های خراسان ‌جنوبی افزود: گفته می شود نرخ بیکاری در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین است این در حالیست که هیچکدام از مدیران و نمایندگان مردم در مجلس این موضوع را قبول نداریم.
وی گفت: با یک بررسی اجمالی مشخص می شود درصد زیادی از حاشیه نشینان شهرهای مشهد و تهران از جوانان این استان هستند.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری خراسان جنوبی بالاتر از آمار است عنوان کرد: جمعیت چهار شهرستان طبس، فردوس، سرایان و بشرویه از سال ۹۰ تاکنون رشد منفی داشته که باید در این زمینه فکری شود.
نماینده چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نا مطلوب بودن وضیعت خراسان جنوبی حتی مدیران دستگاه های اجرایی قادر به ماندن در استان نیستند و کارآفرین های بسیار محدودی در استان مشغول به فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری مانند تسهیلات زودبازده نشود که هم مردم و هم بانک‌ها بدهکار شوند.
امیرحسنخانی با اشاره به اینکه صنعتگران خراسان ‌جنوبی از مزایای تسهیلات و ضمانت ‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بی اطلاع هستند افزود: چرا بعد از گذشت سال ها فعالیت این صندوق، نباید خراسان جنوبی رتبه و ترازی داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید نگاه ‌ها تغییر یابد و در راستای توسعه استان به ویژه مناطق مرزی گام برداریم گفت: خراسان جنوبی با توجه به اینکه دارای معضلات زیادی در حوزه اقتصادی است اما هنوز موفق به استفاده از این صندوق نشده که علت آن باید پیگیری شود.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان بیان کرد: اجرای طرح ترسیب کربن در چهار شهرستان طبس، بشرویه، فردوس و سرایان حتمی شد اما به دلیل سخت گیری دیوان محاسبات مبنی بر اینکه حق ندارید پول را به حساب خارجی واریز کنید این طرح اجرایی نشد.
وی ادامه داد: باید صنعتگران بیش از پیش در جریان فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری قرار بگیرند در این حالت بدون شک شاهد رونق اقتصادی استان خواهیم بود.
براساس آمار رسمی نرخ بیکاری استان خراسان جنوبی در تابستان امسال ۱۱.۹ درصد اعلام شد.
خشکسالی طولانی مدت و کاهش نزولات آسمانی در کنار کم برخورداری از برخی زیربناها این استان مرزی و پهناور را با چالش های توسعه ای مواجه کرده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله