به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، به نقل از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، بخش حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه پایدار در جوامع به شمار رفته و شغل‌های ایجاد شده در آن جز مشاغل پایدار است.
جعفر شهامت، گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۲۵۵هزار و ۸۲ سفر همچنین بیش از ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار تن تناژ انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.
وی، ادامه داد: ماهیت این بخش، قابلیت اشتغال‌زایی مناسبی اعم از مستقیم و غیرمستقیم داشته و نزدیک به ۸۴۰۲ راننده و ۱۶۵۳ مسافر در بخش مسافری و کالا به طور مستقیم فعالیت دارند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، تصریح کرد: در این مدت بر اساس ثبت اطلاعات کارت هوشمند در سامانه رصد برای بیش از۲۴۶ نفر تا در این بخش زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است و این رقم با توجه به مدت مشابه در سال قبل برابر با۲۴۳ نفر بوده است.
شهامت، افزود: تعداد شاغلین در بخش حمل و نقل با افزایش موجودی سرمایه افزایش می یابد همچنین میزان اشتغال زایی در این بخش نیز در استان تا پایان سال جاری افزایش خواهد داشت.
وی، یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات در جهت پایدار بودن اشتغال افراد در بخش حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرح‌های نوسازی است که این طرح‌ها و توان کاری را در آنان افزایش می‌دهد که با اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا تسهیلات مناسبی به صاحبان وسایل نقلیه سنگین در بخش باری پرداخت می‌شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در جهت توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل روستایی اقدام به واگذاری تعدادی خودروی تاکسی روستایی با قیمت ۳۱ میلیون تومان شده که ۸۰ درصد این مبلغ به صورت وام با کارمزد ۴ درصد و با مدت زمان بازپرداخت حداکثر ۵ سال خواهد بود و ۲۰ درصد باقیمانده از مبلغ مورد نیاز برای خرید تاکسی روستایی ویژه حمل و نقل روستایی از طریق آورده شخصی متقاضیان تامین می‌شود که فرصت مناسبی برای فعالان این عرصه به شمار می‌آید

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله