#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

عملیات اجرایی ساخت قطعه اول باند دوم محور بشرویه – سه راهی بشرویه روز جمعه با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان آغاز شد.

 جواد قناعت امروز در سفر به شهرستان بشرویه، کلنگ آغاز عملیات اجرایی این پروژه را با حضور امام جمعه و فرماندار بشرویه، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به زمین زد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: شهرستان بشرویه تا شهرستان طبس سه مسیر عبوری دارد و مسیر اول طبس به بشرویه که زیر بار عبور است، پنج کیلومتر از این مسیر از سمت طبس و پنج کیلومتر از سمت بشرویه از محل اعتبارات استانی در حال انجام است که سه کیلومتر آماده آسفالت بوده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وحید داعی افزود: مسیر دوم طبس به بشرویه از مسیر خدآفرید ۷۰ کیلومتر طول کل مسیر است و ۳۰ کیلومتر در حد مشخصات راه روستایی زیر بار عبور بوده، ۱۲ کیلومتر دیگر بازگشایی سخت کوهستانی انجام شده و ۲ قطعه به طول ۶ کیلومتر با ۲۲ میلیارد تومان قرارداد بازگشایی دارد که در قانون بودجه امسال نیز ۲۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: مسیر سوم بشرویه به سه راهی بشرویه به طول ۴۲ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از سه راهی بشرویه در قالب کمیسیون ماده ۲۳ و پس از اخذ مجوز استانی از محل منابع انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی قطعه امروز را نقطه عطفی در شهرستان بشرویه دانست و گفت: تاکنون در محدوده بشرویه اجرای باند دوم از محل اعتبارات ملی نداشتیم و نشان‌دهنده کار بزرگی است که با تدبیر استاندار خراسان جنوبی و در سفر رییس جمهور به استان انجام شد و در فهرست راه‌های کویری قرار گرفت.

وی در تشریح مشخصات قطعه امروز که عملیات اجرایی آن آغاز شد، طول این قطعه را ۹ کیلومتر با مبلغ قرارداد ۱۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مدت زمان قرارداد سه سال است و برنامه‌ریزی شده برای تسریع در عملیات اجرایی این ۹ کیلومتر به سه قطعه سه کیلومتری تقسیم شود.

دوبانده شدن این محور از مطالبات دیرینه مردم منطقه بوده و در کاهش حوادث جاده‌ای اثرگذار است.

بازدید از راهدارخانه و بیمارستان در حال احداث

همچنین در سفر غیررسمی استاندار خراسان جنوبی به بشرویه از راهدارخانه در حال احداث شهر ارسک بازدید شد و قناعت در این بازدید از روند اجرای پروژه و برنامه‌های شهرستان برای تکمیل آن اطلاع کسب کرد.

بررسی موانع پیشرفت کار و تصمیم‌گیری درخصوص پیگیری راهکارهای تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این راهدارخانه از دیگر اهداف این بازدید بود.

استاندار خراسان جنوبی در این بازدید قول داد؛ ۲ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز این پروژه اختصاص یابد، منوط به اینکه راهدارخانه ارسک در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

راهدارخانه ارسک با زیربنای ۸۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع احداث شده و برای تکمیل ساختمان و اتمام حصارکشی به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های حضور غیررسمی خود در شهرستان بشرویه، از بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهر نیز بازدید کرد.

دستور ویژه استاندار به فرماندار بشرویه و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مبنی بر پیگیری رفع موانع از مسیر کار، تسریع در روند اجرای پروژه و تامین زیرساخت‌های آب، فاضلاب و مسیر دسترسی از نتایج این بازدید بود.

قناعت برای پیگیری مسایل مربوط به تامین نیروی انسانی و تجهیز بیمارستان در مرکز، قول مساعد داد.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه با زیربنای ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هکتار در حال احداث است و از پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار حوزه بهداشت و درمان استان برای تکمیل و تجهیز به شمار می‌رود.

حضور در نماز جمعه بشرویه و دیدار چهره به چهره با مردم از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.