🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و میهن‌پرستی در جامعه به ویژه در نسل جوان قدم نخست در مقابل غرب‌پرستی و خودباختگی فرهنگی در جامعه به ویژه محیط‌های علمی است.
جواد قناعت در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: نوعی خود باختگی و غرب‌زدگی در محیط‌های علمی کشور وجود دارد که این معضل به ویژه در دانشگاه‌ها استان‌های بزرگ پررنگ‌تر است.
🔹استاندار با تأکید بر اینکه در این حوزه باید هوشمندانه و هنرمندانه کار کنیم تا این معضل کمرنگ شود چون در برخی منایق این خودباختگی و غرب‌دوستی عمیق است، تصریح کرد: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و میهن‌پرستی در جامعه به ویژه نسل جوان قدم نخست در مقابل این غرب‌پرستی و خود باختگی فرهنگی است.
🔹وی ادامه داد: در کنار برخی از محاسن کشورهای غربی اما باید معایب و جنایات وحشیانه آنان در جوامع و کشور های مختلف را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنیم تا با ماهیت استکباری و استعماری غرب بیشتر آشنا شوند.
🔹استاندار بر ضرورت دقت و سختگیری در گزینش و جذب اساتید و معلمان تأکید کرد تا شاهد حضور پررنگ‌تر نیروهای انقلابی در مسئولیت‌های کلیدی و سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.
🔹استاندار با بیان اینکه نیروهای انقلابی باید از اقلیت و مظلومیت در محیط‌های علمی خارج و تبدیل به اکثریت شوند، در ادامه افزود: مباحث خوبی در حوزه فرهنگ عمومی مطرح می‌شود اما اگر باید تغییری ایجاد کنیم لازم است راهکار هم ارائه دهیم تا خروجی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه و عرصه‌های مختلف دیده شود.
🔹قناعت بیان کرد: طرح «قهرمان من» موجب تقویت انسجام ملی و اعتماد به‌ نفس ملی ‌می‌شود چون هم بحث معرفی شهدا و هم مفاخر و اسطوره‌های تاریخ انقلاب مطرح است که در همین راستا می‌توان برگزاری همایش علمی و جامع برای بزرگداشت آیت الله تهامی در مرکز استان برنامه‌ریزی کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور