نوشته : مهندس محسن خلیلی

ابداع روش های برقراری ارتباط برای انسان اولیه در نقش ارتباطات و زندگی با دیگران، حفظ حیات در مقابل گرسنگی و حیوانات وحشی و کمک به یکدیگر، یکی از قدیمی ترین و ارزشمندترین دستاوردهای انسان در طول تاریخ بوده است.
همین نیاز است که انسان ها از دبربازروش های مختلفی را برای برقراری ارتباط با دیگران از ابتدایی ترین شکل آن از طریق دود آتش و … اختراع تلگراف و تلفن و در عالی ترین شکل آن در عصر حاضر و در قالب شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند.
در گذر از عصر انقلاب صنعتی و نیز قرار گیری در هزاره سوم و گسترش ارتباطات در سایه پیشرفت های عظیم در حوزه فناوری اطلاعات و پیدایش مفهوم فضای مجازی، بسترهای متنوعی با جذابیت های بصری زیبا و نامحدود از حیث منابع و عدم وابستگی به مرزهای جغرافیایی ایجاد شده است. اهمیت ارتباط میان انسان ها به حدی رسیده که روز به روز تلاش و سرمایه گذاری افراد و شرکت ها برای ایجاد انواع وسایل، ابزارها و روش های آسان تر و کارآمدتر ارتباط جمعی و بین فردی بیشتر و بیشتر می شود.
صرف نطر از پیامد های نامطلوبی که امروزه در فضای مجازی به گوش میرسد که ناشی از عدم استفاده صحیح از این ابزار است، استفاده از ابزار های اطلاعاتی و رسانه ای نیاز بشر هزاره سوم است، نیازی که به گفته محققین ۷۵ درصد از موفقیت های افراد بدان بستگی دارد.
امروزه استفاده صحیح از فضای مجازی از مباحث داغ جوامع مختلف در قالب سواد رسانه ای که بر همه و همه از تک به تک افراد جامعه و تا دولت ها وظیفه ای اساسی است تا با ورود در این عرصه زمینه رشد و ارتقاء این مهارت در جامعه فراهم گردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله