به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ نشست صمیمانه مدیران کل دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با تشکلهای کارگری و کارفرمایی و تعاونگران استان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد.

محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس شورای رفاه استان هدف از برگزاری این نشست را فرصتی در جهت ایجاد گفتمان بین بخش غیردولتی با مدیران اجرایی دولت و فرصتی برای بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و ارائه درخواست های تشکلهای کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی دولت عنوان کرد و بخش خصوصی، تشکلهای کارگری و کارفرمایی را بازوان اصلی دولت در اجرای برنامه های پیش رو دانست.

سنجری در تبیین اقدامات دولت افزود: به خاطر داریم در شروع بکار دولت چالش هایی از قبیل رشد اقتصادی ۶.۸- درصد، تورم حدود ۴۰درصد، تعطیلی و فصل خزان بنگاه های اقتصادی، تحریم های متعدد مجامع بین المللی و محدودیت هایی که در عرصه اقتصادی بر کشور تحمیل شده بود ؛ پیشروی کشور قرار داشت که دولت تدبیر و امید توانست به خوبی با اتخاذ تدابیر صحیح از بسیاری از موانع عبور و شرایط را تغییر داده و در جهت تعدیل وکاهش مشکلات بنگاه های اقتصادی و رونق کسب و کار گام بردارد. وی در این نبرد اقتصادی از حضور بخش خصوصی و مردمی به عنوان شرکای اجتماعی دولت در جهت برون رفت از مشکلات یاد کرد و افزود: مردم بار دیگر با حضور ۴۰میلیونی در انتخابات وانتخاب و تثبیت دولت تدبیر و امید توانستند به رشد و شتاب برنامه های اقتصادی پیشروی نظام سرعت و شتاب دهند و در این عرصه نیز به درستی نقش خود را ایفا نمایند.

وی افزود: دولت دوازدهم با داشتن پشتوانه های علمی و تخصصی و پتانسیل های موجود توانسته بستر مناسبی جهت تزریق روحیه امید، نشاط و نگاه به آینده را فراهم و با رویکرد “آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت” کار خود را آغاز نماید.

سنجری بر همراهی و تعامل بین همه ارکان نظام و مردم در جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد و افزود: رای بالای نمایندگان محترم مجلس به وزرای پیشنهادی دولت نشان از همراهی و تعامل میان قوا داشته و حضور مردم و تشکل های مردمی نیز به عنوان منابع و سرمایه های اجتماعی در کنار منابع مادی که مجلس و دولت سیاستگذاری و برنامه ریزی آن را برعهده دارند در پیشبرد اهداف و چشم اندازهای تعریف شده و تحقق برنامه ها ضروری می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با ریل گذاری های صورت گرفته توسط دولت در چهار ساله اول، امکان رشد و توسعه کشور در عرصه اقتصادی و رونق تولید و کسب و کار فراهم خواهد شد.

کاهش ۵۰درصدی شکایات حوزه روابط کار، کاهش زمان رسیدگی به شکایات از ۴۰ روز به ۱۰ روز، رشد اشتغال و کارآفرینی در بخش مشارکت های مردمی، احداث واحدهای مسکونی معلولین، کاهش آسیب های اجتماعی، اجرای طرح مشاوره ژنتیک در راستای پیشگیری از معلولیت ها، توزیع سبد حمایت غذایی، افزایش میزان مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، رشد سرانه آموزش های مهارتی در استان، رشد جمعیت بیمه شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی، احداث بیمارستان میلاد ۳ و ارائه خدمات مطلوب به جامعه کارگری و کارفرمایی استان، راه اندازی کمیسیون های پزشکی در استان،رشد تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و ازدواج به جوانان و افزایش جمعیت افراد تحت پوشش صندوق حمایت روستائیان و عشایر از جمله شاخص های عملکردی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بود که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح ان پرداخت.

مشکلات بیمه ای و مالیاتی از مهمترین دغدغه بنگاه های اقتصادی بود که راهنمایی لازم در جهت رفع آن از سوی مدیر کل امور مالیاتی و روسای اداره کل تامین اجتماعی استان صورت گرفت

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله