#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: درصدد هستیم که تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و توزیعی استان متاثر از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط بانک‌ها تسهیل شود.

جواد اشرفی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای شناسایی و احصای واحدهای تولیدی و توزیعی استان مکلف شدند که این واحدها را به بانک‌های عامل معرفی کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای قانون مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظایف و تکالیفی تعیین شده که یکی از دستگاه‌های مهم و اثرگذار در روند اجرای طرح، بانک‌ها هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این فرآیند ۱۰ بانک عمومی و خصوصی با وابستگی دولتی تعیین شده و بانک کشاورزی به عنوان بانک اصلی و شالوده کار تعریف شده است.

وی گفت: برای این منظور هیچ عذر و بهانه‌ای از بانک‌های عامل به‌ویژه بانک کشاورزی درخصوص صدور دامدار کارت، تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و صنایع وابسته همچنین تامین وثایق پذیرفته نیست.

اشرفی افزود: در صورت وجود مشکل باید مدیران عامل بانک‌ها پیگیری لازم را از مرکز انجام دهند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی گفت: اینکه بانک کشاورزی متولی ۷۰ تا ۸۰ درصد تسهیلات سرمایه در گردش است، این نافی مسئولیت سایر بانک‌ها به‌ویژه دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان نیست و همه باید پیگیری لازم را انجام دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای هر کدام از واحدهای معرفی شده، کارگروه تسهیل برگزار می‌شود همچنین اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده شده که فرآیند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تسهیل شود.

وی افزود: حجت را بر همه مدیران عرصه بانکی استان تمام می‌کنیم که نسبت به انجام وظایف و پیاده‌سازی دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی اقدام کرده و موانع و مشکلات را در حوزه بانکی خود پیگیری کنند.

اشرفی تاکید کرد: هیچ مانع یا مشکلی در بانک‌های عامل استان نباید متوجه تولیدکننده باشد یا آنها را با سردرگمی مواجه کند.

قوانین به نفع مردم تفسیر شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست تاکید کرد که قوانین باید به نفع مردم تفسیر شود.

سید محمدرضا طالبی گفت: در تمامی امور باید قانون رعایت شود اما باید قوانین منعطف و به نفع مردم آن را تسهیل کرد.

وی افزود: رویکرد دولت انقلابی و مردمی رویکردی است که با کار انقلابی و جهادی تعریف شده یعنی اینکه هر لحظه آمادگی داشته و پاسخگوی مردم باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: پاسخگویی ما به مردم به عنوان یک خدمتگزار باشد نه فردی که از بالا به پایین نگاه می‌کند و نهایت تلاش باید بر این باشد که نارضایتی در جامعه ایجاد نشود.

وی گفت: کار انقلابی و جهادی به این معنا نیست که به سمت قانون‌شکنی و اقدام بدون کارشناسی برویم از طرفی نباید قوانین را خشک و بدون انعطاف تعریف و اجرا کرد.

طالبی افزود: مدیران عامل بانک‌های استان نسبت به حوزه وظایف خود نظارت کافی را داشته باشند تا شاهد تخلف نباشیم زیرا هر موردی این گونه پیش بیاید با آبروی نظام، دولت، استان و شهرستان بازی شده است