شالبافان گفت: دو رویداد گردشگری ویژه شهرستان بشرویه از جمله گردشگری ادبی را حمایت می کنیم

علی اصغر شالبافیان  در جمع فعالان گردشگری بشرویه اظهار کرد: بافت تاریخی بشرویه یک بافت تاریخی زنده است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در خراسان جنوبی عقب ماندگی‌ها در حوزه زیر ساخت‌های گردشگری فراوان است و در این زمینه کار زیادی داریم.

شالبافیان با اشاره به اینکه در مورد تسهیلات اعطایی دوران کرونا آنچه رخ داد یک اشتباه بود، ادامه داد: در بسته گردشگری جدیدی که با توجه به شرایط جدید رخ خواهد بسیاری از خواسته‌ها عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد تعطیلی پنج شنبه‌ها، افزود: مصوبه اولیه این است که استانداران اختیار دارند ساعات کاری در پنج روز هفته را به گونه‌ای تنظیم کنند که امکان تعطیلی پنج شنبه وجود داشته باشد.

شالبافیان با تأکید بر اینکه در مورد شیوه استاندارد سازی بوم گردی‌ها معتقدم حق با فعالان حوزه گردشگری است، افزود: ما اگر نمی‌توانیم مسئله‌ای را حل کنیم حدأقل مانع جدید نیز نباید ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ساز و کارهای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری بسیار کم و ناچیز است، افزود: حمایت‌ها باید بیش از این شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: صیانت و دفاع از حوزه گردشگری در وهله اول باید توسط خود ما و صاحبان اقامتگاه‌های بوم گردی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه چالش بزرگ حوزه گردشگری خراسان جنوبی عدم معرفی ظرفیت‌ها است، گفت: امروز باید از خودمان بپرسیم که در این زمینه چه کرده ایم.

شالبافان اظهار کرد: به شدت معتقدم که باید مسیر را برای تورهای مجاز گردشگری تسهیل کنیم ولی از جهت دیگر تورهای گردشگری نیز چارچوب‌های فرهنگی و مذهبی جوامع بومی را رعایت کنند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی افزود: تورهای گردشگری در ایام عزاداری و شهادت باید ملاحظات را در نظر بگیرند وگرنه به طور طبیعی ستاد امر به معروف ورود پیدا می‌کند.

شالبافیان گفت: از طرف دیگر باور داریم غیر مترقبه اعلام کردن ممنوعیت حضور تورها در یک روز خاص و بستن مسیر تکریم شعائر نیست.

وی در پایان افزود: با توجه به مفاخر شهرستان بشرویه چون بدیع الزمان فروزانفر از رویداد گردشگری ادبی در این شهرستان حمایت می‌کنیم.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور