مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۹ فیلم در ششمین جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در تهران، اکران می‌شود.

ناصر نبی زاده روز یکشنبه در نشست خبری سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و ششمین جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی افزود: همزمان با سایر استان‌ها این جشنواره از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه امسال در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی گفت: ۱۹ فیلم در قالب این جشنواره اکران خواهد شد که از این تعداد پنج  فیلم در بخش سیمرغ پروانه‌ها، ۹ فیلم در بخش سودای سیمرغ و پنج فیلم از بخش نگاه نو به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: این فیلم‌ها با موضوعات سیاسی، تاریخی، اجتماعی و غیره تولید شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به سیل استان سیستان و بلوچستان امسال هزینه‌های مراسم افتتاحیه جشنواره به صورت متمرکز برای کمک به سیلزدگان این استان اختصاص می‌یابد.

نبی زاده با بیان اینکه اکران فیلم‌ها در چهار ساعت مختلف ۱۰، ۱۶، ۱۸:۳۰ و ۲۱ خواهد بود افزود: سالن ایثار بیرجند ابتدای خیابان سجاد شهر برای اکران فیلم‌های جشنواره امسال تدارک دیده شده است.

وی گفت: فیلم‌های «سه کام حبس» و «آن شب» مختص افراد بالای ۱۲ سال است لذا تقاضا می‌شود با توجه به نوع فیلم از حضور کودکان در زمان اکران خودداری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی وضعیت سالن‌های سینما را یکی از دغدغه‌های موجود برشمرد و گفت: در طبس تفاهم‌نامه ساخت سالن سینمایی امید با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری بسته شده است و دهه فجر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد که امید می‌رود در بازه زمانی یک ساله، ساخته شود.

وی افزود: براساس هماهنگی با صاحبان سینمای فردوسی و قاین، بهسازی این سالن‌ها شروع شده است و امیدواریم تا عید امسال، به شکل استاندارد و شایسته‌ در اختیار مردم قرار گیرد.

نبی زاده گفت: در زیرکوه تلاش می‌شود یک سالن به سیستم‌ پخش سیار مجهز شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به وضعیت سینمای فردوس هم گفت: با فرمانداری و صاحبان سینمای فردوس مذاکره شده که مناسب سازی آن در دستور کار قرار گیرد و سالن شهید آوینی نیز تا بازسازی سالن سینما، بستری برای نمایش فیلم در شهر فردوس است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: فیلم‌های قطار آن شب، ۲۳ نفر، کاتی‌ و ستاره، منطقه پرواز ممنوع، تورنا ۲ به صورت رایگان برای دانش آموزان در ساعت ۱۰ صبح اکران می‌شود.

سید علی زمزم با بیان اینکه هزینه بلیت برای ۲ بخش سودای سیمرغ و نگاه نو، ۱۰ هزار تومان است افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از سایت سینما تکیت یا مراجعه حضوری به گیشه فروش بلیط در محل سالن ایثار بلیت تهیه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی فیلم‌ها فقط یک نوبت اکران می‌شود و احتمال استقبال از آن زیاد است سالن ایثار بیرجند با ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر بستر مناسبی برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر است.