وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان امور مالیاتی به صورت ویژه و ظرف ۱۰ روز آینده انتقال پرونده‌های مالیاتی واحدهای معدنی به محل فعالیت آنها در خراسان جنوبی را تعیین تکلیف کند.

، سید «احسان خاندوزی» در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش‌های خوب، مخلصانه، جدی و با پشتکار مدیران استان مشهود است.

وی بیان کرد: عملکردها نشان می‌دهد تیم اقتصادی خراسان جنوبی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند برای اینکه شاخص‌های عملکردی استان رشد داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بابت تلاش‌های انجام شده، سلام و خدا قوت ما را به مدیران زیرمجموعه و کارکنان استان برسانید، امیدواریم در فرصت دیگری با همه خانواده اقتصاد و دارایی در خراسان جنوبی مستقیم صحبت کنیم.

خاندوزی افزود: عملکرد سال ۱۴۰۱ سرلوحه ارزیابی‌های وزارت است تا بدانیم به لحاظ مدیریتی کدامیک از استان‌ها بهتر عمل می‌کنند.

وی خطاب به مدیران دستگاه های تابعه گفت: در جایی که به نقطه‌ای می‌رسید که نیاز به مذاکره در راس دستگاه‌ها یا وزارتخانه‌ها است موارد را در نشست های شورای هماهنگی مدیران تابعه مطرح و مشکلات را به شکل ویژه‌ای به ما برسانید.

خاندوزی با بیان اینکه مسائلی وجود دارد که از سفر قبلی رئیس جمهور تاکنون همچنان گره آن باز نشده است، ادامه داد: به هر حال ابزار حل و فصل این مشکلات در میز هیات دولت است لذا درخواست داریم این موارد را مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به شکل ویژه برای ما ارسال کند چرا که حل این موارد اثر مثبت بر جامعه می‌گذارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: نمونه این مشکلات که امروز در حاشیه جلسه دیدار با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی مطرح شد مشکل اتحادیه مرزنشینان استان بود که از سال ۹۵ لاینحل باقی مانده است و باید آن را پیگیری کنیم.

وی در خصوص مساله مطرح شده از سوی مدیران استان در خصوص انتقال نیافتن پرونده‌های مالیاتی معادن به استان محل فعالیت هم گفت: سازمان امور مالیاتی ظرف ۱۰ روز آینده این موضوع را تعیین تکلیف کند و امیدواریم خبرهای خوشی برای خراسان جنوبی در این حوزه داشته باشیم.

خاندوزی عنوان کرد: امیدوارم با همتی که دارید شاهد این باشیم شاخص‌های عملکردی این استان بهتر از قبل رشد پیدا کند و به عنوان استان نمونه، خراسان جنوبی را در صدر دستگاه‌ها وزارت معرفی کنیم.

رئیس جمهور که روز گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت وارد بیرجند شد، امروز در ادامه این سفر دو روزه برای دیدار با مردم به شهرستان نهبندان سفر کرد.

آیت الله رئیسی صبح جمعه با همراهی معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه نیز حضور یافت و با مردم این منطقه دیدار کرد.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم با ۱۰۶ مصوبه بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور