استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه از کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

حمید ملانوری با هدف بررسی وضعیت فعالیت این واحد تولیدی، اشتغال ایجاد شده و مسایل موجود از صنایع کاشی و سرامیک فرزاد مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید و با مدیران این مجتمع گفت و گو کرد.

بررسی وضعیت محصولات صادراتی و خداقوت به کارکنان مجموعه از دیگر اهداف این برنامه بود که به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی انجام شد.

این واحد تولیدی در حال حاضر با تولید روزانه ۵۰ هزار متر مربع انواع کاشی و سرامیک علاوه بر تامین بازارهای داخلی، محصولات خود را به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان همچنین کشورهای آسیای میانه و سوریه صادر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی از طرح تولید انواع کاغذ و مقوا از ضایعات و انواع پودرهای صنعتی و معدنی وابسته به شرکت صنایع کاشی و سرامیک فرزاد نیز بازدید کرد و از نزدیک مسائل و روند پیشرفت این طرح را مورد بررسی قرار داد.

این طرح توسعه‌ای در زمینی به مساحت هفت هکتار با سرمایه‌گذاری اولیه یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال در مجاورت شهرک صنعتی بیرجند در حال اجرا است.

ظرفیت تولید این طرح ۲۵ هزار تن انواع کاغذ و مقوا و ۳۰۰ هزار تن انواع پودرهای صنعتی و معدنی است که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیش‌بینی می شود با بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شود.