رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: برخی معابر شهری استان حادثه‌خیز است و با وجود مکاتبات و پیگیری‌های پلیس، دستگاه‌های مسئول اقدامی برای رفع نقص انجام نداده‌اند.

سرهنگ علیرضا عباسی، به رسانه‌ها اعلام کرد: پلیس براساس قانون در صورت وقوع تصادف در این معابر، سهم تقصیر سازمان مربوطه را مشخص خواهد کرد.

وی از افزایش ۱۷ درصدی تصادفات درون شهری استان خراسان جنوبی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: به‌طور متوسط روزانه شاهد ۳۵ فقره تصادف در معابر شهری خراسان جنوبی هستیم.

رییس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان اینکه پلیس به تنهایی قادر به کنترل تصادفات نیست ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌هایی که براساس قانون (۳۰ دستگاه) در ترافیک نقش دارند به کمک پلیس بیایند چرا که تصادفات فقط با ابزار جریمه کنترل نخواهد شد و کاهش تصادفات استان عزم جدی همه دستگاه‌های مسوول در ترافیک را می‌طلبد.

وی مشکلات ترافیکی مرکز استان را یادآور شد و گفت: بارها اعلام کرده‌ایم اگر تصمیم‌گیری و اقدامات موثری صورت نگیرد در آینده ترافیک معابر بیرجند و تصادفات آن تبدیل به معضل خواهد شد.

عباسی از افزایش ۳۳ درصدی برخورد پلیس با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و از رانندگان خواست برای بهبود وضعیت ترافیکی، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

وی افزود: شب گذشته یک دستگاه سواری لیفان به دلیل سرعت غیرمجاز در تقاطع سیلو بیرجند واژگون شد که در این حادثه راننده و سرنشین که هر دو زن بودند مصدوم شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از رانندگان خواست برای جلوگیری از حوادث مشابه، همواره سرعت مطمئنه را به‌ویژه در معابر شهری رعایت کنند.

انتهای پیام