✍️ نوشته رضا عباسی منش

?توسعه گازرسانی به روستاها در راستای توسعه عدالت و گسترش رفاه عمومی

?طرحهای بی شماری در ایام الله دهه فجر ۴۱ امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که نتیجه خدمات نظام و دولتمردان است افتتاح یا کلنگ زنی شده و یا در دست اقدام هستند، بخشی از این طرحها حاصل عملکرد یک سال گذشته و زحمات استاندار خراسان جنوبی و تیم مدیریتی شان است که از میان این اقدامات و برنامه های اجرا شده ، در چند بخش ازجمله گازرسانی ، توسعه شبکه ارتباطات واینترنت ، توسعه راهها و .. شاهد تحولات کم نظیر یا بی نظیری ظرف مدت کوتاه یک سال اخیر هستیم ، در این نوشتار کوتاه به تاثیر نهضت گازرسانی به روستاههای استان اشاره می شود .

?پس از افزایش تولید گاز کشور در دولت یازدهم ، در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، با هدف حفظ محیط زیست و افزایش رفاه عمومی، گازرسانی به نقاط دور دست بویژه مناطق سردسیر و روستایی بعنوان یک اولویت از سوی دولتمردان در دستور کار قرار گرفت.
استاندار خرسان‌جنوبی در همین راستا و ‌با دغدغه محرومیت زدایی از مناطق روستایی ، با مدیریت جهادی و پیگیری ، نظارت و حمایت مستمر فعالیت های شرکت گاز استان تمام زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل استان را به ویژه گازرسانی به روستاها فراهم نمود .

? طی یک سال اخیر اقدامات جهادی در راستای گازرسانی به روستاها بسرعت عملیاتی شد و علیرغم موقعیت جغرافیایی و پهناور بودن استان ، تراکم بالای روستاهای استان که در نوع خود متفاوت از نقاط دیگر کشور است به صورتی که توپولوژی آن موانعی برای هر نوع خدمت رسانی از جمله گازرسانی هست اما با حمایت استاندار و تلاش نیروهای خدوم شرکت گاز استان ، تعداد ۲۹۱ روستا گازرسانی شده استان در اواسط سال ۹۷ ، طی یک سال و نیم‌ گذشته به
بیش از ۷۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۷۷ درصد از گاز طبیعی افزایش یافته که عملکردی کم نظیری در خدمت رسانی محسوب می شود .
هم چنین طبق هدف گذاری انجام شده ، تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از این نعمت برخوردار می شوند.

? به یقین حاصل این خدمات و گازرسانی به روستاهای استان که هم چنان در اولویت برنامه های استاندار تداوم دارد ، علاوه بر افزایش رفاه در این مناطق، منجر به ایجاد امید به زندگی و اشتغالزایی در روستاها شده ، هم چنین یکی از عوامل مهاجرت معکوس به روستاها بحساب می آید و نقش عمده ای در گسترش رفاه عمومی در مناطق روستایی ، عدالت در برخورداری از خدمات دولت ، توسعه صنعتی استان و اشتغال آفرینی ایفا خواهد کرد.