رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: دارندگان کلیه انبارها ، سرد خانه ها و مراکز نگهداری کالاهای حساس ، ضروری و صاحبان کالا ملزم به اعلام موجودی هستند.

داود شهرکی افزود : مطابق دستور العمل وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، بمنظور کنترل بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت ها و پیشگیری از کمبودهای احتمالی ناشی این طرح فراگیر شده و عدم ثبت موجودی کالا های اساسی در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار محسوب می شود.

شهرکی خاطر نشان کرد: کلیه فعالان بخش بازار باید نسبت به ثبت موجودی کالاهای خود بطور مرتب در سامانه جامع انبارها بصورت دقیق و به روز اقدام نمایند تا با دستورالعمل جدید دچار مشکل نشوند .

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۶۰۰ انبار در سامانه جامع انبارهای استان ثبت شده است افزود در طی یک ماه گذشته ۱۰انبار کالا به ارزش حدود ۱۳ میلیارد ریال بدلیل تخلفات احتکار وعدم اعلام انبار و موجودی کالا کشف شده و پرونده متخلفین تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد .

در این انبارها انواع لوازم خانگی از قبیل پکیج ، کولر ، بخاری وانواع مواد غذایی از قبیل شکر ،برنج ،رب ،تن ماهی ولوازم بهداشتی مثل پوشک و انواع موتور سیکلت و لاستیک خودر کشف شده است.

وی از هم استانی های عزیز خواست هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار را از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ به ستاد خبری سازمان گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله