#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: مراکز واکسیناسیون استان برای تزریق واکسن کرونا در ایام تعطیلات نوروز فعال است و به شهروندان خدمات می‌دهد.

غلامرضا شریف زاده با بیان اینکه این مراکز همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه فعال است اظهار داشت: واکسیناسیون برای متقاضیان شهر بیرجند فقط در مرکز غدیر انجام می‌شود و مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز هر کدام یک محل برای واکسیناسیون فعال دارند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون نوبت اول با ۵۸۲ هزار و ۶۸۲ نفر به پوشش ۹۲.۷ درصد رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۲۲ هزار و ۷۹۴ نفر معادل ۸۳.۲ درصد جمعیت هدف، نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند افزود: ۲۱۲ هزار و ۲۶۱ نفر نوبت سوم واکسن را تزریق کرده‌اند که شامل ۳۸.۱ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

وی با اشاره به واکسن‌های موجود در استان نیز اظهار داشت: تمامی واکسن‌ها بجز پاستووکوک موجود است و بنا به درخواست افراد تزریق انجام می‌شود.

شریف زاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید از کرونا در استان نداشتیم افزود: امروز فقط خوسف بدون مورد مثبت بوده و در سایر شهرستان‌ها موارد مثبت کرونا شناسایی شده است.