?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اطلس اشتغال و سرمایه گذاری کشور در حال تدوین است.
دکتر مرتضوی با بیان این مطلب در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه اشتغال استان که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همراه بود، خاطرنشان کرد: در این راستا به بانک‌ های عامل و شرکت‌های مختلف هم توصیه مؤکد کرده‌ایم که در استان‌های کمتر برخوردار از جمله خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنند.
?وی تأکید کرد: استان‌ هایی از جمله خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان واقعاً نیازمند همت دولت مردان هستند.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسئولان استان معتقدند ۹۰ درصد ظرفیت معادن استان مغفول مانده، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در این استان سرمایه‌گذاری نموده و این ظرفیت‌ها را بالفعل کنیم.
?مرتضوی با ذکر این نکته که باید پاسخگوی اشتغال جوانان جامعه باشیم، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دستور داد که سالانه یک میلیون اشتغال در کشور ایجاد شود که دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند و این موضوع را به خوبی محقق کردند.
? وی با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاری ها از جمله هتل کویر بیرجند در گذشته با سوء تدبیر همراه بوده و خوب کار نشده است، بیان کرد: دولت سیزدهم سیاست لبخند و اخم را تعطیل کرد و اقتدار را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و امروز نمی‌تواند کسی از حوزه قدرت با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.
?به گفته وی؛ دولت سیزدهم اقتصاد، معیشت و فرهنگ مردم را به هیچ چیز گره نزده‌ و اگر جایی هم مشکل داشته باشد مردم فرهیخته ایران اسلامی را به مدد می‌طلبیم.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر این نکته که قوای سه گانه آستین همت بالا زده‌اند که مشکلات کشور رفع شود، تصریح کرد: شخص رئیس جمهور تمام قد ایستاده تا مشکلات کشور یکی پس از دیگری رفع شود و تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم که به فضل الهی درصدی قابل توجهی هم خنثی شده است.
?مرتضوی گفت: شخص رئیس جمهور ساعت‌ها در هفته برای حل مسائل اقتصادی کشور وقت می‌گذارد که امیدواریم به فضل الهی مشکلات اقتصادی هم رفع شود تا مردم ما کمتر در این زمینه دغدغه داشته باشند.
?وی با اشاره به جنگ ترکیبی و تمام عیار دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش دولت سیزدهم و علیرغم توطئه‌ های دشمنان، خوشبختانه تراز تجاری ما در زمینه نفتی و غیر نفتی مثبت شده است.
?به گفته وی؛ دولت سیزدهم کشور را با رشد اقتصادی منفی یک درصد تحویل گرفت و در حال حاضر به سه و نیم درصد رسیده و امیدواریم که در سال‌های آینده هم به رشد هشت درصدی برسیم.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه دولت برای حل مشکلات مردم و مسائل کشور شب و روز نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه مجاهدانه برای حل مشکلات مردم در تلاش هستند که امیدواریم با تلاش‌های جهادی این قوای انقلابی ناامیدی را به اردوگاه دشمن منتقل کنیم.
?مرتضوی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی و اینکه منابع اعتبار خوبی به استان تزریق شده، گفت: با تزریق این اعتبارات طرح‌های خوبی در منطقه هدف گذاری شده که برخی در دهه فجر سال جاری به مرحله افتتاح رسیده است.
?به گفته وی؛تا پایان سال جاری مبالغ اعتباری خوبی به استان تزریق خواهد شد.
?وی با اشاره به هدف‌گذاری ۱۰ هزار شغلی در خراسان جنوبی در سال جاری گفت: تاکنون ۱۳ هزار شغل در این استان ایجاد شده که تحقق ۱۳۵ درصدی دارد و خراسان‌جنوبی از استان های برتر کشور در زمینه اشتغالزایی است‌.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغال مسئله مهمی است و اگر مسئله اشتغال را حل کنیم، مسایل ازدواج و مسکن آنها نیز حل خواهد شد، اظهار داشت: در این خصوص اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ اختصاص یافته که باید به خوبی در استان مدیریت شود و ما هم کمک خواهیم کرد.
?مرتضوی با بیان اینکه برای سال آینده دولت خیلی منابع مالی را واقع بینانه دیده، عنوان کرد: ۱۰۵ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ و ۱۶ اختصاص یافته، صندوق پیشرفت عدالت هم پیش‌بینی شده که باید نمایندگان مجلس کمک کنند که این منابع به انحراف نرود.
?به گفته وی؛ امیدواریم برای هر استان به صورت میانگین هزار میلیارد تومان تزریق اعتبار داشته باشیم و مجموع اعتبار این صندوق ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است.
?وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: امروز عطر وجود امام (ره) نه تنها در ایران اسلامی بلکه در کشورهای تشنه عدالت استشمام می‌شود.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این بازه زمانی پیر مرادمان، رهبر روشن ضمیرمان، مظلومین جهان و کشورهای متلاطم و تشنه عدالت را زعامت و سکانداری می‌کند.
?مرتضوی با مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با دوران حکومت شاهان قبل از انقلاب گفت: خدمات جمهوری اسلامی با قبل از آن و حتی کشورهای همتراز قابل مقایسه نیست.
?به گفته وی؛ در حوزه زیرساخت‌ها به خصوص در بخش راه و راه آهن در گذشته مصیبت‌های زیادی داشتیم و امروز خوشبختانه اقدامات شاخص و بی‌نظیری در این زمینه رقم خورده است.
?وی با بیان اینکه در بخش توسعه علم و فناوری عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران با قبل از آن قابل قیاس نیست، تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های ما از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و تعداد دانشجویان از ۱۳۰ هزار نفر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به پنج میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر کودکان و مادران در کشور کاهش یافته و امید زندگی از ۵۴ سال به ۸۸ سال رسیده است.
?وی اظهار داشت: پیشرفت ما در کشور به مرحله ای رسیده که واکسن کرونا ساخته‌ایم و شخصیت اول نظام هم در اولین گام از این واکسن استفاده کردند.
مرتضوی بیان کرد: به برکت نظام اسلامی در همین خراسان جنوبی اکثر روستاها به خصوص روستاهای زیر۲۰ خانواده از نعمت گاز برخوردار هستند.
?به گفته وی؛ باید شاکر دستاوردهای انقلابمان باشیم امام فرمود که ما باید ملت جلودار باشیم و با لطف خداوند متعال با عملکردهای موفق خودمان انقلابمان را به جهان صادر کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور