رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در اربعین امسال ۵۲ موکب خراسان جنوبی در داخل کشور ایران و عراق به زائران خدمت رسانی کردند.

موسی جوینده، در مراسم تکریم دست اندرکاران و اعضای ستاد اربعین حسینی و مسئولین مواکب استان، اظهار کرد: امسال به لحاظ کثرت جمعیت زوار اربعین استثنایی بود.

وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار و محب اهل بیت(ع) استان با توجه به دو سال تعطیلی به خاطر کرونا و همچنین شرایط اقتصادی اما به لحاظ کمی ویژه به میدان آمدند، افزود: در اربعین امسال ۵۲ موکب خراسان جنوبی در داخل کشور ایران و عراق به زائران خدمت رسانی کردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال با کمک‌های مردمی و برنامه ریزی‌های انجام شده بیش از دو برابر سال‌های قبل به زائران اربعین خدمات ارائه دادند، ادامه داد: امسال مواکب اربعین استان به لحاظ کیفیت همه امکانات و ملزومات برای پذیرایی از زائران حسینی را در اختیار داشتند.

جوینده بیان کرد: در سال جاری یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سه وعده غذایی پذیرایی شدند و ۵۴۵ هزار قرض نان پخت و توزیع شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد ۱۵ هزار متر مربع سایبان در سایت مواکب خراسان جنوبی در کاظمین که منجر به کاهش ۱۵ درجه‌ای گرمای هوا شد، یادآور شد: همچنین ۱۴۰ کامیون به صورت رایگان بار مواکب را به کشور عراق حمل کردند و درخواست داریم مشکل تأمین گازوییل این کامیون‌ها برای سال آینده برطرف شود.