#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: طرح محله محور مبارزه با کرونا با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل ویروس کرونا از فردا (۹ آذر) در ۹ محله با محوریت ۹ مسجد در شهر بیرجند اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار حسین خراسانی مطلق شنبه شب در نشست توجیهی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد الحسین جوادیه بیرجند افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری بسیج در شناسایی بیماران کرونایی، ۱۵۰ بسیجی در این طرح همکاری خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست تعدادی از بسیجیان به عنوان سلامت‌یار به صورت تلفنی یا با مراجعه حضوری درب منازل، شرح حال اعضای خانواده را دریافت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در اجرای این طرح گروه‌های پرستاری آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که در صورت شناسایی افراد دارای علائم بیماری، پرستاران در محل خانه افراد حضور پیدا کرده و میزان اکسیژن خون، فشار خون و تب افراد مشکوک را می‌سنجند.

وی بیان کرد: در معاینات بالینی گروه پرستاری، افراد دارای علائم مبنی بر ابتلا به کرونا به پزشک ارجاع داده می‌شوند.

سرهنگ خراسانی مطلق افزود: تیم پزشکی با حضور در منازل افراد، مراحل درمان را آغاز می‌کنند و در صورت نیاز فرد مبتلا، قرنطینه یا به مراکز درمانی انتقال داده خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر شناسایی افراد مبتلا به کرونا، کمک، حمایت و مراقبت از بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و افراد پرخطر از دیگر فعالیت بسیجیان در این طرح در نظر گرفته شده است.

اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در هر شهر مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و همزمان طرح محله محور مبارزه با کرونا نیز در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت “برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت” دستورالعمل گام چهارم بسیج ملی با عنوان “طرح شهید حاج قاسم سلیمانی” به امضای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان بسیج مستضعفین رسید.

در متن این ابلاغیه خطاب به استانداران، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان‌ها همچنین رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است: لطفا دستور فرمایید سازماندهی، برنامه‌ریزی و اجرا در سطح استانی/ دانشگاهی و سطح شهرستان مطابق دستورالعمل انجام گرفته و با شکل‌گیری کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی (مراقبتی، حمایتی و نظارتی) فعالیت‌های محله محور و خانواده محور با همکاری فعال دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی، سازمان بسیج مستضعفین، جمعیت هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان‌ها و نهادها به سرعت عملیاتی شود.

طرح ناظران سلامت هم توسط جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.