مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از اتصال ۶۳ مدرسه روستایی دیگر به شبکه ملی اطلاعات و برخورداری مدارس این روستاها از اینترنت در شهریور ماه جاری خبر داد.

مصطفی بهی  اظهار داشت: تاکنون هزار و ۴۶۳ مدرسه روستایی و شهری در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی با اشاره به روند توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان افزود: در ادامه توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات با اجرای پروژه‌های مختلف، از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، حدود ۱۵۰ روستای استان به این شبکه متصل و از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: در همین خصوص و با توجه به برقراری پوشش اینترنت همراه در روستاهای جدید، طبق برنامه‌ای که اعلام شده بود، مدارس این روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: شهریور امسال ۶۳ مدرسه روستایی دیگر استان که در روستاهای تازه متصل شده قرار داشتند، با نصب تجهیزات و تامین پهنای باند لازم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی عنوان کرد: با هدف برقراری عدالت آموزشی و دسترسی دانش آموزان در همه مدارس به محتوای آموزشی مجازی، طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور انجام می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن است.