حجت الاسلام بخشی پور گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام پرویز بخشی پور  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان به صورت منسجم برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۷ بقعه متبرکه در خراسان جنوبی با حضور ۴۷ مبلغ بومی و غیربومی میزبان اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری خواهند بود و این طرح ها از ۲۲ اسفند آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در ۲۷ بقعه متبرکه بحث ترتیل خوانی خواهیم داشت، افزود: محافل قرآنی در ۱۲ بقعه متبرکه استان طی ماه مبارک رمضان برگزار می شود و بحث کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ۶ بقعه متبرکه در دستور کار داریم.

 

حجت الاسلام بخشی پور به افطاری ساده اشاره کرد و گفت: طی ماه مبارک رمضان در ۱۰ بقعه متبرکه بحث افطاری ساده را اجرایی خواهیم کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طرح قرار دوازدهم در کل شهرستان ها به منظور توزیع بسته غذایی اجرا خواهد شد و تاکنون هزار و ۲۴۰ بسته غذایی و ۳۹ کمک هزینه جهیزیه در راستای اجرای این طرح در استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: ۱۶۷ بسته تحصیلی به ارزش ۸۹ میلیون تومان از محل نیات موقوفات مرتبط خریداری و در استان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام بخشی پور در خصوص اسکان مسافران نوروزی گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری ۷۱۶ مهمان سرا و زائر سرا آماده اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به ثبت وقف های جدید در استان اشاره کرد و افزود: ۵۹ موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تاکنون به ارزش ۲۳ میلیارد تومان در استان ثبت شده است.

 

وی عنوان کرد: موقوفاتی‌ داشته ایم که سند اجاره نداشته اند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۸ سند اجاره برای موقوفات در استان تنظیم شده است و برای پنج هزار و ۹۱ مورد تجدید قرارداد داشتیم.

 

حجت الاسلام بخشی پور از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۱ طرح موضوع در دادگاه داشتیم، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۱ رای له موقوفات و هشت رای علیه موقوفات بوده و ۹۱ رای در حال تجدید نظر است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور